Netwerkproblemen met OS X Yosemite
ik heb sinds yosemite netwerkproblemen met 3 Macs: Macbook pro retina (2013), Mac mini server (2010), iMac (2009).
machines verdwijnen uit netwerk overzicht en zijn niet meer benaderbaar met hun .local FQDN (via dns server op server met Yosemite server).
ook verdwijnen machines uit itunes home sharing of zijn niet meer zichtbaar in de remote app op iOS
Na uit en inschakelen wifi op macbook pro zijn ze soms weer even zichtbaar. De andere mac's zijn bekabeld verbonden door een TP-Link TL-SG2216 switch en het draadloos netwerk word door Airport extreme 5th gen verzorgd .
Andere systemen (oude 2006 mac mini met snow leopard, een NAS, mijn apple tv's) zijn en blijven ook zichtbaar.
backup naar time capsule failt omdat de TC niet gevonden wordt????
Iemand tips? (yosemite 10.10.1 )
machines verdwijnen uit netwerk overzicht en zijn niet meer benaderbaar met hun .local FQDN (via dns server op server met Yosemite server).
ook verdwijnen machines uit itunes home sharing of zijn niet meer zichtbaar in de remote app op iOS
Na uit en inschakelen wifi op macbook pro zijn ze soms weer even zichtbaar. De andere mac's zijn bekabeld verbonden door een TP-Link TL-SG2216 switch en het draadloos netwerk word door Airport extreme 5th gen verzorgd .
Andere systemen (oude 2006 mac mini met snow leopard, een NAS, mijn apple tv's) zijn en blijven ook zichtbaar.
backup naar time capsule failt omdat de TC niet gevonden wordt????
Iemand tips? (yosemite 10.10.1 )
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
1) Verwijder alle Apple TV's uit het netwerk. Het beste is om die van de stroom te halen;
2) Zet op alle Macs in System -> Preferences -> Network -> TCP/IP -> Configure IPv6 op Link-Local only. Doe dat ook in de Airport Extreme;
3) Sluit alle Apple TV's weer aan;
Niet onoverkoombaar, maar toch ... Waarom? Werkte t/m 10.9.x gewoon op die manier. Zal ook wel met die 'oude' vs nieuwe Bonjour te maken hebben.
Nu alleen nog maar via Screen Sharing
Lees de onderstaande Appletip eens:
http://www.appletips.nl/yosemite-stop-de-herbenoeming-van-je-mac/