Na installatie van Yosemite werkt de printer niet meer
Gestopt. filter is het probleem, maar kan geen oplossing vinden voor mijn printer OKI C5600 en ook mijn DYMO labelwriter 400.
Na installatie van Yosemite werken ze beide niet meer.
Weet iemand een oplossing?
Na installatie van Yosemite werken ze beide niet meer.
Weet iemand een oplossing?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Gestopt - "Filter" mislukt
Moet dus nog even verder puzzelen.
Jackvans: Het gaat me om het hele probleem en hoofdzakelijk om mijn laserprinter die ik het meest gebruik. In ieder geval bedankt voor jullie tips.
Klik dan rechts op de printer en selecteer "Stel afdruksysteem opnieuw in..". Aangezien alles gereset wordt moet je de printers weer opnieuw installeren. Het is wel het laatste redmiddel, maar hopelijk helpt het.
En nu na herstel schijfbevoegdheden opnieuw, maar zonder resultaat. Wellicht komen ze zelf nog met een een update (apple of OKI).
Verder eerst maar omslachtig via de laptop van mijn dochter afdrukken.
GDI Driver for Mac OS X - Version 2.0.1
Zelfde probleem. Printerdrivers zoals hierboven aangeven opnieuw geïnstalleerd.
Rare is, dat ik via de USB wel kan printen, maar via het netwerk niet.
Iemand al een oplossing?
Het is goed zoeken naar de juiste driver op de site van de fabrikant.
Daarna de juiste instelling bij printer toevoegen, waarbij AirPrint vrij snel automatisch door de Mac wordt gekozen. Terwijl de meeste printers dit niet ondersteunen.
Voor de OKI heb ik Bonjour en de DYMO USB gekozen. Locatie ook checken.
Afdrukken met de Ipad via de App Handyprint werkt ook weer prima.
Iedereen bedankt voor het meedenken en adviezen.
Hopelijk hebben jullie iets aan mijn opgedane ervaring.
Ik heb GDI Driver for Mac OS X - Version 2.0.1geinstalleerd, maar werkt nu alleen via USB/kabel rechtstreeks op de printer en nog steeds niet wireless via netwerk.
Wat is Bonjour en wat bedoel je met de locatie? Bij mij ziet de mac, via netwerk, wel de Oki, dus zou locatie goed moeten zijn. Wat zie ik over het hoofd? Graag je reactie.
http://www.oki.co.uk/support/printer/troubleshooting/detail.aspx?id=tcm:122-159973&prodid=tcm:122-3874
Voor mijn printer OKI C3450 staat er exact, dat de printer via USB werkt.
"TCP/IP support is under consideration"
Bonjour is het soort printer, hoe die zich voordoet in het systeem. Je hebt o.a. USB, Bonjour en AirPrint.
Mijn OKI ondersteunt dus geen AirPrint terwijl die de mogelijkheid wel gaf bij een printer. Maar dat werkt dus niet.
De locatie is het IP-adres van jouw printer in het netwerk bijv. 192.168.0.115 of
http://oki-c5600-cbf60e.local.
Mn MacBook herkent de printer, verwerkt de printopdrachten, maar meldt dan dat printer niet reageert. Printer is aangesloten op WIFI, op mn netwerk.
Heb ook de laatste up dates via App store gedownload.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt
Lex
Overzicht van iMacs: http://www.everymac.com/systems/apple/imac/index-imac.html
Dit vind ik:
Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac7,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,4 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
L2-cache: 4 MB
Geheugen: 4 GB