Na installatie van Yosemite werkt de printer niet meer

October 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Gestopt. filter is het probleem, maar kan geen oplossing vinden voor mijn printer OKI C5600 en ook mijn DYMO labelwriter 400.
Na installatie van Yosemite werken ze beide niet meer.
Weet iemand een oplossing?

Reacties

  • Zelfde hier. Bij mij hielp het om via Schijfhulpprogramma even de 'Herstel schijfbevoegdheden' te starten. Kwamen allemaal printer issues langs. Werkte op iMac en Macbook Air
  • Beste Flighter, Netjes uitgevoerd, maar geeft nog steeds aan
    Gestopt - "Filter" mislukt

    Moet dus nog even verder puzzelen.

    Jackvans: Het gaat me om het hele probleem en hoofdzakelijk om mijn laserprinter die ik het meest gebruik. In ieder geval bedankt voor jullie tips.
  • Alvin, dat klinkt als een probleem met het onderliggende printsysteem (Cups). Je kunt proberen dit te resetten. Ga naar Systeemvoorkeuren -> Printers en scanners
    Klik dan rechts op de printer en selecteer "Stel afdruksysteem opnieuw in..". Aangezien alles gereset wordt moet je de printers weer opnieuw installeren. Het is wel het laatste redmiddel, maar hopelijk helpt het.
  • Beste Kor, dit had ik al geprobeerd.
    En nu na herstel schijfbevoegdheden opnieuw, maar zonder resultaat. Wellicht komen ze zelf nog met een een update (apple of OKI).
    Verder eerst maar omslachtig via de laptop van mijn dochter afdrukken.
  • Ik had het zelfde probleem en het is opgelost door de GDI versie van de driver voor de printer te installeren. Je kan deze vinden op de support pagina van Oki.
    GDI Driver for Mac OS X - Version 2.0.1
  • OKI C3450

    Zelfde probleem. Printerdrivers zoals hierboven aangeven opnieuw geïnstalleerd.
    Rare is, dat ik via de USB wel kan printen, maar via het netwerk niet.
    Iemand al een oplossing?
  • version 2.0.1geinstalleerd, maar niet te zien in de printerlijst. Kennelijk iets niet goed gedaan. Wordt de printersoftware niet automatisch op de juiste locatie geplaatst? Tijdens installatie werd geen locatie gevraagd.
  • Onlangs OSX 10.10 geinstalleerd. Nu werkt mijn printer HP Photosmart 6510 B211a niet meer. Wat te doen? Heb de printer inmiddels un-installed. Bij het nieuw installeren is hij niet meer te vinden. Heb gecontroleerd: printer is wel nog op het wifi aangesloten.
  • Uiteindelijk is het mij gelukt om mijn netwerkprinter (OKI C5600) en mijn USB DYMO Labelwriter 400 correct te laten werken.
    Het is goed zoeken naar de juiste driver op de site van de fabrikant.
    Daarna de juiste instelling bij printer toevoegen, waarbij AirPrint vrij snel automatisch door de Mac wordt gekozen. Terwijl de meeste printers dit niet ondersteunen.
    Voor de OKI heb ik Bonjour en de DYMO USB gekozen. Locatie ook checken.
    Afdrukken met de Ipad via de App Handyprint werkt ook weer prima.
    Iedereen bedankt voor het meedenken en adviezen.
    Hopelijk hebben jullie iets aan mijn opgedane ervaring.
  • Kan sinds installatie Yosemite geen pdf bestanden meer printen (foutmelding filter mislukt), andere bestanden printen lukt wel. Gebruik Epson netwerk laserprinter (CX11N). Oplossingen of oplossingsrichtingen? Eerder genoemde acties (printersysteem resetten, herinstallatie printer) uitgevoerd, geen succes.
  • Alwin, kan je nog wat specifieker zijn hoe je het hebt opgelost met de Oki?
    Ik heb GDI Driver for Mac OS X - Version 2.0.1geinstalleerd, maar werkt nu alleen via USB/kabel rechtstreeks op de printer en nog steeds niet wireless via netwerk.
    Wat is Bonjour en wat bedoel je met de locatie? Bij mij ziet de mac, via netwerk, wel de Oki, dus zou locatie goed moeten zijn. Wat zie ik over het hoofd? Graag je reactie.
  • Na installatie van Yosemite werken printers van Dell (P1500 zwart wit en 1320C Color) niet meer. Apple heeft geen drivers en Dell ook niet. Hoe kan ik nu printen?
  • October 2014 aangepast
    OKI heeft inmiddels een nieuwe versie van hun document "OKI Printer Driver Compatibility with Mac OS X Mavericks & Yosemite" gepubliceerd. Nu met Yosemite dus:

    http://www.oki.co.uk/support/printer/troubleshooting/detail.aspx?id=tcm:122-159973&prodid=tcm:122-3874

    Voor mijn printer OKI C3450 staat er exact, dat de printer via USB werkt.
    "TCP/IP support is under consideration"
  • Beste Dick,
    Bonjour is het soort printer, hoe die zich voordoet in het systeem. Je hebt o.a. USB, Bonjour en AirPrint.
    Mijn OKI ondersteunt dus geen AirPrint terwijl die de mogelijkheid wel gaf bij een printer. Maar dat werkt dus niet.

    De locatie is het IP-adres van jouw printer in het netwerk bijv. 192.168.0.115 of
    http://oki-c5600-cbf60e.local.
  • heb een paar weken geleden een MacBook Air en een HP Photosmart 5520 (WIFI) gekocht. heb Yosemite geïnstalleerd.
    Mn MacBook herkent de printer, verwerkt de printopdrachten, maar meldt dan dat printer niet reageert. Printer is aangesloten op WIFI, op mn netwerk.
    Heb ook de laatste up dates via App store gedownload.
    Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
    Alvast bedankt

    Lex
  • Ook mijn printer werkt niet meer na het installeren van Yosemite op mijn iMac 24". Dit besturingsprogramma is sowieso instabiel, allerlei programma's klappen er ineens uit. Tav de printer: ik heb de bevoegdheden hersteld, ook de printer uit de lijst met printers weggehaald, nieuwe driver/update voor mijn Epson Stylus gedownload. Helaas. Eerst kwam de mededeling na een printopdracht 'communicatiefout'. Nu gebeurt dat opeens niet meer, maar printen ho maar. Printer is direct op de iMac aangesloten. Ik heb geen idee wat nu te doen. Advies heel welkom!
  • December 2014 aangepast
    @FrankG: 24" iMac. Dan is je Mac uit 2009 of nog ouder. Welke Mac heb je precies? Hoeveel geheugen zit er in? Om Yosemite enigszins redelijk te kunnen gebruiken heb je minimaal 4GB geheugen nodig (maar meer kan ook zeker geen kwaad).

    Overzicht van iMacs: http://www.everymac.com/systems/apple/imac/index-imac.html
  • Pieterr: hij is van medio 2007 inderdaad. De traagheid is al minder, maar printen gaat nog steeds niet. Dus bij voorbaat dank voor eventuele tips!
    Dit vind ik:
    Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac7,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2,4 GHz
    Aantal processors: 1
    Totale aantal cores: 2
    L2-cache: 4 MB
    Geheugen: 4 GB
    Bussnelheid: 800 MHz
    Opstart-ROM-versie: IM71.007A.B03
    SMC-versie (systeem): 1.21f4
    Serienummer (systeem): W87362KPX8A
    Hardware-UUID: 00000000-0000-1000-8000-001B639D5950
  • En welke Epson printer heb je precies?
  • Ik heb een nieuwe MacBook Air gekocht. Het lukt maar niet mijn HP Officejet 4620 wifi te installeren. Via mijn Ipad kan ik wel printen...
  • January 2015 aangepast
    hallo, mijn MacBook air (nieuw) heeft moeilijkheden met printen. Indien ik op mijn nieuwe iMac printerdeling uitschakel en weer inschakel worden via het netwerk de printopdrachten van de MacBook Air WEL uitgevoerd. Iemand een oplossing ? Dank op voorhand
  • Ik heb een macbook air en liep ook tegen het probleem aan. Veel gepuzzel, uiteindelijk het advies van Kor (oktober 2014) opgevolgd; daarna laptop opnieuw opgestart, printer aangesloten en voilà, hij werkte weer als nieuw!
Log In of Registreer om te reageren.