Wel WiFi geen internet

Ik heb op de 1e etage een AirPort extreme 4e generatie en in de huiskamer een AirPort Express 2e generatie. Nu wil ik met mijn naai/borduurmacine (Epic) verbinding maken met internet. Ik zie overal dat ik verbinding hebmet mijn WiFi netwerk maar geen internetverbinding, ik zie op mijn Epic een uitroepteken. Het WiFi circuit in EPIC ondersteunt 802.11 b/g/n en gebruikt de 2,4 GHz - band. wie heeft de oplossing ?
Alvast bedankt

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Herstarten van de Airport en het borduurmachine lijkt me de beste optie
    Maar omdat het over een Wifi toestel gaat kan het zijn dat een toestel in je netwerk het zelfde ip-adres heeft, dat kan soms conflicteren en tonen dat je wel verbinding hebt maar niet kunt "surfen". Je kan dit oplossen door in het configuratie scherm van je AirPort extreme een vast ip adres te koppelen aan je MAC-adres van je borduurmachine.

    Stappen:
    - In je configuratie scherm kies je voor de AirPort Extreme
    - En pas dit aan onder netwerk
    - klik op het plusje bij DHCP reservaties
    - Geef het een naam, kies voor MAC-adres
    - Vul het MAC adres in te herkennen aan 6 groepjes van letters en cijfers geschijden door een dubbel punt. Deze vind je meestal aan de buitenkant van het toestel terug of in een configuratie scherm van het toestel.
    - en voer een ip adres in, een normaal ip adres ziet er als volgt uit 192.168.0.200, waarbij elk getal tussen de 0 en 255 ligt. Maar bij elke computer in een netwerk zijn de eerste 4 getallen telkens hetzelfde, enkel het laatste (hier 200) is bij elke computer verschillend/uniek.
    - Herstart hierna wel de borduurmachine zodat de configuratie kan toegepast zijn.
Log In of Registreer om te reageren.