De functie 'beoordeling' in iTunes 12.3.1.23 werkt niet meer adequaat

Hallo,

Ik heb een aantal afspeellijsten op basis van de functie 'beoordeling' (de sterren). Echter, deze is sinds kort helemaal van slag. Als ik in mijn afspeellijst kijk kan ik bij 'beoordeling' drie situaties verwachten: (1) er staat helemaal niets (2) een lichtgrijze ster (3) een donkergrijze ster. De afspeellijsten lijken nu tot stand te komen op basis van de lichtgrijze sterren terwijl ik die beoordeling helemaal niet meer kan wijzingen. Anders gezegd: ik heb nu tracks met een lichtgrijze beoordeling van 4 sterren die ik daar helemaal niet wil hebben. Hoe kan ik deze beoordeling alsnog (blijvend) aanpassen?

Reacties

  • De grijze sterren zijn er gekomen sinds de één of andere nieuwe update.
    Ook ik had er problemen mee en heb even moeten zoeken
    Er zijn inderdaad drie mogelijkheden
    Geen sterren = nog geen beoordeling voor het album of het nummer zelf.
    Zwarte ster = een beoordeling die door Uzelf per nummer wordt ingegeven.
    Grijze ster = berekende beoordeling door itunes zelf die gegeven wordt aan het album.
    Hoe deze grijze sterren verwijderen.
    Ik veronderstel dat U de liedjes weergeeft in een lijst met nummers en uitvoerders zonder het zichtbaar maken van de cover(foto album) van het liedje naast elk nummer
    Ga naar een liedje met grijze sterren.
    Klik rechts boven in het itunes scherm op het pijltje naast Nummers.
    Kies dan in de menulijst die nu verschijnt voor Albums.
    Nu ziet U onderaan het scherm een overzicht met informatie over dit liedje
    De sterren die U rechts boven in dit vak onderaan links naast het hartje zie staan zijn de bewuste grijze sterren. Die zijn hier geplaatst door het itunes programma zelf.
    Sleep met de muis van links naar rechts over de grijze sterren om ze weg te krijgen.
    De zwarte sterren links naast de titel van het liedje is de beoordeling door uzelf gegeven.
    Als u voor de update deze individuele beoordeling hebt geplaatst staan er zwarte sterren.
    Als er nog geen beoordeling was zet itunes in functie van andere beoordelingen van dit album grijze sterren die ook in de beoordeling van het liedje komen te staan in uw lijst.
    Als U deze verwijderd zoals hierboven beschreven kan U de zwarte terug aanpassen
    Dat is hoe ik het heb gedaan en wat ik heb gevonden op internet
    Succes
Log In of Registreer om te reageren.