Vertraging synchronisatie

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van vertraging in synchronisatie van foto's via i-cloud vanaf mijn iphone naar ipad en imac? Er is verbinding via wifi, de ene keer zie ik foto's meteen, de andere keer duurt het soms een dag. Ik kan de oorzaak niet vinden, wat trigge de synchronisatie?

Reacties

  • JMRJMR
    February 2016 aangepast
    Ik heb dit ook regelmatig en de reden bij mij is bij perioden een onregelmatige wifi verbinding door veel interferentie.
    Maar alle foto's of video's komen sowieso altijd terecht, al is het niet altijd meteen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    February 2016 aangepast
    Op zich is er daar een logische verklaring voor, stel je maakt 10 foto's of video's telkens met een minuut tussen, is het minder belastend voor de servers van Apple, (ze krijgen er 100.000den per seconde binnen) om ze in één keer te verwerken en op te slaan, de database te updaten en deze dan ook te laten verschijnen op je computer, die ook op zijn beurt een signaal naar buiten moet sturen met de vraag om een nieuwe update.

    Moest de iPhone of iMac een continu verbinding hebben met de servers, is het niet alleen belastend en kostelijk voor hun servers, maar ook voor jouw maandelijkse rekening van het internet. Het word aangeprezen als live updaten, maar in praktijk zal dat niet zo zijn. Het valt best te vergelijken met een IMAP-Mail server.

    De dag verschil zal komen door een fout in de synchronisatie. Het helpt even iCloud uit te loggen op al je toestellen.
Log In of Registreer om te reageren.