Error-meldingen en iCloud

Beetje vervelend verhaal: mijn 3 jaar oude iMac werd belachelijk traag en toen de helpdesk steed meer problemen ontdekte, werd aangeraden Yosemite opnieuw te installeren. Dat is gebeurd.
Sindsdien gebeuren er rare dingen. Als ik een file op een externe schijf wil opslaan, volgt er vrijwel aldoor een error-50 melding.
Toen ik mijn Aperture bibliotheek van 25.000 plaatjes in Foto's had geïmporteerd, stonden daar de volgende dag nog geen 400 foto's in. Waar-ie de 24.600 anderen heeft gelaten is onduidelijk. Gelukkig kreeg ik de originele bibliotheek weer aan de gang in Aperture.
Mijn half jaar oude, nieuwe model Time Capsule beweert dat de laatste back up uit december stamt, terwijl ik heel zeker weet dat-ie daarna heeft gedraaid. Ik heb het gevoel dat er iets met accounts niet lekker zit, maar ik heb daar erg weinig verstand van.
Nu kocht ik 500GB iCloud opslag om vervolgens te ontdekken dat je dat helemaal niet zomaar kunt aangeven wat je wilt bewaren. Mijn map met Photoshop-files niet. Mijn bibliotheek van Aperture niet, want alleen Foto's staat genoemd. Mijn map met geluidsmontages voor mijn werk, niet. Enzovoort. Kun je inderdaad domweg niet zelf aangeven wat er de Cloud in moet?
Als iemand een zinnige suggestie heeft hoe ik de error-meldingen kan oplossen, zou dat vreselijk fijn zijn.
Alvast dank voor het meedenken!!!

Reacties

Log In of Registreer om te reageren.