Dubbele vermelding verjaardagen in agenda op iMac

March 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Plotseling blijken de meeste verjaardagen in de agenda dubbel geplaatst te worden, terwijl de betreffende contactpersonen slechts 1 x voorkomen in Contacten. Merkwaardigerwijs is dit alleen het geval in de agenda van de Imac, en niet in de agenda's van iphone en ipad, terwijl synchronisatie middels hetzelfde iCloud-account plaats vind. Wat gaat er mis?

Reacties

  • Misschien facebook/gmail verjaardagen?
  • Blijkt inderdaad met gmail te maken te hebben. Na uitschakeling van de agenda van email waren de dubbele vermeldingen verdwenen. Blijft merkwaardig dat er tot voor kort nooit sprake was van een dubbele vermelding en voor zover ik weet heb ik niets aangepast.
    Probleem opgelost en bedankt voor je suggestie.
  • Na Catalina had ik hier ook last van. Ik heb alleen nog maar contacten in de ICloud staan en niet meer "op mijn mac".Toch bleven de verjaardagen uit de Contacten dubbel voorkomen in de Mac-agenda (niet op Iphone, Ipad etc). Toen heb ik bij de Agenda op de Mac bij :" Voorkeuren" de "Toon verjaardagskalender" uitgezet. Daarna de Mac herstart. Toen bij de Agenda-Voorkeuren de "Toon verjaardagskalender" weer aan gezet en daarna "Verjaardagen" weer aangevinkt in de Agenda. En de dubbele waren verdwenen!
Log In of Registreer om te reageren.