Een vervelend opgetreden IOS Facebook APP probleem.

Ik heb een zeer vervelend Facebook probleem wat gek genoeg van de week opeens, ogenschijnlijk uit het niets is ontstaan. Met mijn iPhone 11 en het meest recente IOS systeem en de meest recente Facebook app kan ik geen berichten meer plaatsen bij geen enkele mijn Facebook vrienden. Wel reacties op anderen hun postings aldaar, maar geen berichten. Het tekst-intyp vakje ontbreekt en de groene foto afbeelding toewijzing icoon mist ook. Ook zo gek, met de iMac en de iPad met hetzelfde account gaat het nog wel en is het groene icoontje er ook nog wel. Op groepen kan ik nog wel berichten en foto’s plaatsen, heel vreemd en super irritant allemaal. Een iPhone reset en zelfs de app verwijderen en herinstalleren en alle instellingen nalopen heeft geen resultaat opgeleverd. Met Googlen op dit probleem vind ik geen vergelijkbare situaties, dus schiet er niets mee op. Ik dacht misschien een app update probleem, maar anderen schijnen het niet te hebben. Ben echt ten einde raad.

Reacties

  • January 2021 aangepast
    TER VERDUIDELIJKING: Ik kan sinds een paar weken opeens alleen geen berichten en foto’s/afbeeldingen meer plaatsen bij vrienden vanaf mijn account in de Facebook App op mijn iPhone. Wel kan ik reacties en foto’s/afbeeldingen plaatsen op reeds door anderen geplaatste berichten maar via de browser en ook vanaf mijn andere devices met hetzelfde account kan ik wel afbeeldingen en berichten plaatsen, dus alleen niet vanuit de iPhone App. Dit probleem met oplossing vind ik nergens. Kan ook geen instelling vinden die daar de oorzaak voor zou kunnen zijn. Verder kan ik overal foto’s plaatsen, op mijn eigen account en op alle groepen waar ik lid van ben. Dit frustreert omdat ik geen reden en geen oplossing kan vinden. Bij al mijn vrienden zie ik nergens het icoontje voor het plaatsen van foto’s en het lege tekstvakje waar ik een tekst posting in kwijt zou kunnen.
  • January 2021 aangepast
    Facebook probleem deze avond opgelost.

    Twee weken gekloot, vermoedelijk na een systeem of App update? Ik kon op mijn iPhone met de officiële Facebook App geen berichten en foto’s/afbeeldingen meer plaatsen op de accountants van vrienden. Wel op groepen en met de Browser op Facebook ingelogd. Ook met mijn iMac en iPad en hetzelfde account geen enkel probleem. Alle instellingen meer dan 20x nagelopen in deze twee weken en zelfs de App verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Geen enkel resultaat. Op groepen en Forums om raad gevraagd. Ook met Google het net afgespeurd. Niks, Nothing, Nada. Nergens vandaan kwam raad. Tot deze avond, nou nacht, 24 januari c/a half 1. Ik klikte min of meer per ongeluk in de menubalk noem ik het maar, in elk geval bovenaan op “Vermelding” terwijl hij op “Berichten” stond. En hopla daar verscheen het tekst invul vakje en het groene fotoplaats icoontje weer. Pfffhhhh Hoera!!! Wat ben ik blij. Ik wilde er al definitief mee stoppen, maar dat stel ik nu maar weer even uit.
Log In of Registreer om te reageren.