Clean My Mac bevat virus wat nu

Ik gebruik al jaren het programma Clean My Mac X (koop versie voor 2 Macs en beiden geldig tot 23-9-2020). Afgelopen week wou ik mij MacBook Pro schonen met Clean My Mac X en ik kon het programma niet openen, wat wel verschijnt is het antivirus programma AVG met de melding dat er Clean My Mac geblokkeerd wordt i.v.m. virus. Ik heb toen AVG-antivirus gedraaid en er werden 6 virussen gevonden en in quarantaine geplaatst en heb toen gewist. Opnieuw Clean my Mac gedownload vanuit appelstore en precies het zelfde liedje. Wat nu ?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2020 aangepast
    Apps uit de Mac App Store bevatten geen virussen (voor zover die er al zijn voor de Mac). Verwijder AVG Antivirus compleet. Ik hoop dat die crapware een uninstaller heeft anders moet je bepaalde onderdelen manueel verwijderen.

    Ik heb zo'n vermoeden dat AVG Antivirus zelf een soort van virus is. Het kan niet zijn dat AVG programma's die uit de Mac App Store komen niet laat opstarten.
  • Ik denk dat je van het systeem macOS niet veel begrijpt. Clean My Mac en AVG heb je helemaal niet nodig op een Mac. Gebruik geen AV programma’s en zeker geen Clean My Mac en ga ook zeker niet betalen voor die onzin.
Log In of Registreer om te reageren.