Reservekopie te groot om terug te zetten op iPhone met minder geheugen

Ik heb (tijdelijk) een iPhone met minder geheugen. Ik probeer een reservekopie van m'n iPhone 8 64gb (grootte ongeveer 32gb) terug te zetten naar m'n tijdelijke iPhone SE (16gb), maar ik krijg de melding dat de reservekopie te groot is(logisch).
Mijn idee om dit op te lossen:

Ik kan nog wel in m'n iPhone 8 werken, ik probeer nu zoveel mogelijk op iCloud te zetten en onnodige apps/gegevens te verwijderen, hoop dat ik dan onder de 16gb uitkom zodat ik een nieuwe reservekopie kan maken, die op m'n iPhone SE te zetten en als ik over een paar weken weer een nieuwe iPhone heb geen data/gegevens verlies heb.

Zijn dit 'logische' stappen? Probeer het app voor app te bekijken/waar mogelijk de synchroniseren met iCloud of gegevens (tijdelijk) te verwijderen maar ben best bang iets fout te doen, of dat het wellicht uiteindelijk helemaal geen zin heeft wat ik doe?

Wellicht is hier al ooit een topic voor geopend maar kan ik het niet vinden.

Graag jullie tips/advies!


Reacties

  • H

    Hier 2 screenshots van de huidige opslag van m'n iPhone 8 64gb. Foto's zijn aan het uploaden naar iCloud.
    Wat me opvalt is de grootte van 'systeem' en 'bestanden' onderin de 2e screenshot.
Log In of Registreer om te reageren.