Kan DVD niet terugvinden na update Mojave

Hallo,

Ik heb een externe CD/DVD brander via de USB aan mijn Imac, ik zag altijd zodra ik de DVD erin deed meteen de DVD op het bureaublad en opende het ook in Finder.
Zo kon ik de foto's die ik wilde branden op mijn geplaatste DVD slepen naar het DVD icoontje in de navigatiekolom.
Na de update van Mojave zie ik geen icoon meer op het bureaublad (dit is niet zo erg) maar ik zie hem ook nergens staan in de navigatiekolom van Finder en kan de geplaatste DVD nergens terugvinden, dus nu ook niet branden..
Ik heb al op allerlei plekken gezocht maar ik weet niet hoe ik hem kan terugvinden en terugplaatsen in mijn navigatiekolom.
Als ik in de instellingen kijk voor de navigatiekolom dan staat het vinkje gewoon aan dat hij de CD's/DVD's weergeeft in de navigatiekolom.
Hopelijk kan iemand mij helpen hoe ik dus weer mijn DVD terug kan vinden/ zetten in mijn navigatiekolom in finder?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Dat is vreemd ja, gaat het op de externe CD/DVD driver van Apple zelf?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Op welke computer werk je? Heeft/Had die al een cd/DVD lezer?
  • Ja klopt de externe CD/DVD driver van Apple zelf inderdaad ..
    Ik werk op mijn IMac en daar heb ik een externe driver van Apple bijgekocht.
    Ik snap het ook niet en met Google kwam ik ook niet verder dus dacht ik ga het hier vragen. Ik heb voor mijn gevoel al aardig wat geprobeerd
  • Als ik schijfhulpprogramma open zie ik de DVD wel, maar vanuit daar kan ik er niks mee.
    Ik heb ook geprobeerd de bestanden te selecteren en dan rechtermuisknop en de optie brand (x aantal ) foto’s op dvd. Dit doet hij wel, maar als ik dan meer foto’s erbij op wil zetten geeft hij aan dat er te weinig ruimte is . Dit klopt ook niet aangezien ik al jaren dezelfde dvd’s heb en op dezelfde manier brand..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je macOS eens opnieuw installeren, wie weet helpt dat.
    https://www.appletips.nl/os-x-opnieuw-installeren-zonder-je-gegevens-te-verliezen/
  • Ik zou eerst proberen om via Progamma's >> DVD-speler op te starten.



    Daarna vast pinnen in de Dock.



    Ik had dit probleem vanaf High Sierra.
  • Nou ik heb het even geprobeerd allebei, maar helaas nog niks..
    ik zie de schijf als ik hem erin doe en naar schijfhulpprogramma toe ga maar daar houdt het op.
    Ik voeg even een sreenshot bij zodat jullie kunnen zien wat hij aangeeft.

  • Nog even een toevoeging, ik heb de 'brand' knop wel even weer toegevoegd aan de knoppenbalk, ik kan nu wel branden maar ik moet toch ook kunnen controleren wat er op die schijf staat?
    probleem is dus dat ik hem nergens terugvind en niet kan zien of controleren wat erop staat.
  • Ga naar Finder >> Voorkeuren >> tabblad Navigatiekolom.
    Onder Apparatern plaatst een vinkje bij Cd’s, dvd’s en iPods.



    Sluit Finder voorkeuren scherm af.

    Je zou nu in Finder de DVD-speler moeten zien.
  • die staan gewoon aan die vinkjes.. dat had ik meteen al gecontroleerd
  • November 2018 aangepast
    Plaats een DVD met een film of zo in de DVD-speler.
    Als je een lege DVD erin stopt, zit er kans dat de DVD-speler niet wordt vertoond (denk ik)
  • och wat stom :o
    Ik heb het net nog even dubbel gecheckt in de navigatiekolom, maar omdat hij net als de rest van de vinkjes blauw was viel het mij niet op en dacht ik dat het goed was.. nu stond er dus een - teken bij ipv een vinkje.
    dus.... hij staat nu wel als vinkje en 3x raden.. ik heb mijn dvd terug in de navigatiekolom.
    Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal en mijn excuses dat ik dat niet heb gezien :#
  • Nou heb ik toch nog 1 vraagje..
    Hij staat er nu wel weer alleen ik kon hem daar ook altijd veilig verwijderen en ik kon mijn bestanden er heen slepen om iets erop te zetten, dat kan allebei niet meer.
    Weten jullie toevallig of hier nog wat aan te doen is of dat niet?
  • Excuus is niet nodig hoor.
    Inderdaad dat vinkje en min teken zijn beide blauw.

    Goed om te horen dat de DVD-speler weer in beeld is..

    Jouw laatste vraag is onbekend, werk hier nog met High Sierra.
    Even wachten op reactie van anderen.
  • Ik heb het zelfde na installatie Mojave. Maar een reeds gebrande dvd laat hij wel zien in de finder en navigatiekolom. Maar een lege niet. Ik heb wel als instelling in voorkeuren dat hij finder moet openen als handeling en ook vinkje aan in navigatiekolom en bureaublad. Blauw vinkje, maar niks op bureaublad. Ik zie hem wel in schijfhulpprogramma.
  • zelfde probleem
    apple heeft liever dat we i-cloud gebruiken ipv branden van fotos films enzovoort
    KASSA
  • hoi
    de vlag gaat uit!
    na de laatste update kunnen wij werderom BRANDEN wat hut lief is
  • wat heb je geupdate dan? Bij mij werkt het nog niet.
  • En bij mij nu ook :-) bedankt voor de tip
Log In of Registreer om te reageren.