SSD in Macbook Pro

Ik wil een nieuwe SSD installeren in mijn Macbook Pro 2012. Ik heb eerst de SSD geformatteerd en als ik hem nu aansluit staat er ook bij dat Mac OS Uitgebreid (journaled) erop staat.
Nu heb ik de SSD in mijn Mac geïnstalleerd (opgestart met command+R ingedrukt), maar alsnog krijg ik als eerst een scherm te zien met een foldertje met een vraagteken erin.
Wat kan ik nog doen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    August 2018 aangepast
    Op een nieuw geformatteerde SSD staat uiteraard geen recovery partitie die wordt opgestart met ⌘ + R. Vandaar het vraagteken (geen opstart medium gevonden).

    Installeer macOS vanaf een USB stick. Naast de installatie wordt ook automatisch een recovery partitie aangemaakt.

    https://www.appletips.nl/bootable-usb-stick-high-sierra/

  • Oh bedankt! Moet ik na de installatie op de usb de usb in mijn mac doen terwijl de SSD er ook al in zit?
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is het beste. Als de SSD ingebouwd is kan je opstarten van de USB-stick en de SSD kiezen als doel medium. macOS High Sierra wordt dan op de SSD geïnstalleerd.

    Als je ergens een recente Time Machine backup hebt op een externe HD of netwerk HD kan je ook van de TM backup opstarten. En dan de TM backup terugzetten op de SSD.

Log In of Registreer om te reageren.