emails krijgen ineens een extra tekst mee in Chinees of Japans

July 2018 aangepast in Algemeen
Sinds een tijd krijg ik van één van mijn kennissen regelmatig mails (verzonden vanaf ipad of iphone) waarbij de normale tekst ofwel helemaal is veranderd in een enorme lap Chinese (of Japanse?) tekens, ofwel zijn bericht daardoor vooraf wordt gegaan. ik plak hieronder de eerste paar regels van zo'n bericht. Het gebeurt niet bij alle berichten, maar niet duidelijk is waardoor dit wordt getriggerd (bijv als er een link in de mail staat of zo).
Kent iemand dit probleem, wat is de oorzaak en hoe los je het op? En zit het probleem inderdaad bij deze kennis of zijn mijn eigen ipad en iphone op hol geslagen?

㱨瑭氾਼桥慤㸊㱭整愠桴瑰ⵥ煵楶㴢䍯湴敮琭呹灥∠捯湴敮琽≴數琯桴浬㬠捨慲獥琽楳漭㠸㔹ⴱ∾਼浥瑡⁣潮瑥湴㴢瑥硴⽨瑭氻⁣桡牳整㵩獯ⴸ㠵㤭ㄢ㸊㱳瑹汥⁴祰攽≴數琯捳猢⁳瑹汥㴢摩獰污示湯湥∾਼ℭⴊ瀊ॻ浡牧楮⵴潰㨰㬊७慲杩渭扯瑴潭㨰紊ⴭ㸊㰯獴祬放਼⽨敡搾਼扯摹⁤楲㴢汴爢㸊㱳瑹汥⁩搽≭猭潵瑬潯欭楯猭獴祬攢⁴祰攽≴數琯捳猢㸊㰡ⴭ੨瑭氊ॻ扡捫杲潵湤ⵣ潬潲㩴牡湳灡牥湴紊扯摹ਉ筣潬潲㨣㌳㌻ਉ汩湥⵨敩杨琺ㄵ〥㬊०潮琭晡浩汹㨢ⵡ灰汥⵳祳瑥洢Ⱒ䡥汶整楣

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Denk niet dat jij er iets aan kunt doen, denk dat het eerder bij de verzender ligt. Hangt er vanaf welke Mail app hij of zij gebruikt. Misschien heeft de verzender wel last van een virus ofzo. Geen idee.
Log In of Registreer om te reageren.