Back up incl. externe harde schijf via Time Machine

June 2017 aangepast in Algemeen
Ik heb 2 externe harde schijven aangesloten, 1 voor de backups via Time Macine, de 2e voor opslag en bewerking foto's. Deze 2e externe 'fotoschijf' wordt niet meegnomen in de backup via Time Machine. Kan iemand mij vertellen hoe ik de 2e externe harde schijf zo in kan stellen dat deze ook meegenomen wordt in de backups van Time Machine? Dank voor de reactie. Groet, Henk

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Dat moet ie normaal wel doen, misschien wordt ie automatisch overgeslagen. Open- systeemvoorkeuren - time machine - opties. Indien aanwezig klik in de lijst op de harde schijf en vervolgens de min-knop om te verwijderen. Als het goed is neemt hij deze nu mee. Beste is je Mac tijdje aan te laten tot de reservekopie voltooid is.
  • Bedankt voor je reactie Wesley, maar ik kan de externe harde schijf niet aanklikken - hij staat wel in de lijst, maar is blijkbaar niet te verwijderen uit de lijst. Dus, maak ik een backup via Carbon Copy Cleaner. Hiervoor moet je weer betalen, maar goed. Ik denk overigens dat dit allemaal niet nodig hoeft te zijn, maar blijkbaar wel. in de Apple ondersteuning staat ook niets vermeld over de backup van een externe harde schijf, alleen de interne harde schijf wordt steeds genoemd.
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2017 aangepast
    Externe HD kunnen alleen mee opgenomen worden in een Time Machine backup als die geformatteerd zijn in het Apple HFS+ formaat. Externe HD geformatteerd in andere formaten zoals NTFS, FAT32, exFAT, enz... kan Time Machine niet verwerken.
  • timoshatimosha    Moderator
    Er is nu een appletip over dit onderwerp:

    https://www.appletips.nl/time-machine-externe-harde-schijven/

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.