Verwijzen naar PDF file in Numbers cel?

February 2017 aangepast in Algemeen
Geachte,
Ik heb in numbers een financiele administratie opgezet. Nu vroeg ik mij af, als ik bv een afschrift van mijn creditcard invul (het totaal bedrag) kan ik dan in die zelfde cel een verwijzing maken naar het PDF bestand waar de afschrift gespecificeerd staat. (ik bedoel ongeveer net zo iets als een opmerking invoeren)???

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan enkel links plaatsen naar websites.

    Mogelijke oplossingen.
    - Plaats jouw document in dropbox en maak een publieke link aan. En plaats deze url dan ook in je Numbers document, zo kan je altijd je afschrift op je computer updaten.
    - Andere mogelijkheid, iets moeilijker, meer informatie vind je hier: https://discussions.apple.com/message/21363382#21363382#21363382
  • Bedankt, maar de oplossing lijkt meer op rijden van Amsterdam naar Rotterdam via Praag.
    Ik hoopte op een simpele manier, zoiets als invoegen van een opmerking, of de verwijzing naar de PDF in de opmerking.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Neen dat gaat niet.
  • Dat kan als jij alle pfd'jes plaatst in een directory op een website. In de cel neem je dan een link op naar het webadres. Dus het kan, gemakkelijk? Nee.


  • iedereen bedankt voor de info, heb uiteindelijk na wat zoeken en proberen de oplossing!
    zet nu mijn PDF bestanden in Google drive en in Numbers maak ik van het getal een koppeling. werkt perfect!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.