Fotobibliotheek in de Cloud in combinatie met overgang naar Sierra en een nieuwe HD.

September 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Ik heb een nieuwe HD (SSD) in mijn MBP geplaatst en deze voorzien van het OS-Siërra. Mijn bestaande locale fotobibliotheek heb ik als standaard in Foto's aangegeven. Nu kan ik mijn bestaande bibliotheek (El Capitan) in de Cloud niet meer koppelen. Ik bedoel dat bij het aangeven van het gebruik van de iCloud bibliotheek ik de melding krijg dat er te weinig ruimte beschikbaar is. Dat is vreemd als de foto's reeds in de Cloud staan. Hieruit maak ik dus op dat er een tweede bibliotheek gecreëerd gaat worden. Ik had namelijk in de 'oude' situatie inclusief foto's nog 54GB van de 200GB beschikbaar, terwijl de omvang van de fotobibliotheek 140GB is. Kan iemand aangeven wat hier aan de hand is en wat de oplossing is?

Reacties

  • Beste AppleTips-redactie, in vervolg op het bovenstaande; ik meen iets op jullie forum gelezen te hebben over het bijwerken van de fotobibliotheek ná update naar Siërra. Ik kan dit stuk niet vinden en weet dus niet of dit wellicht een (gedeeltelijk) antwoord is op mijn eerder gestelde vraag. Kunnen jullie mij verder helpen?
Log In of Registreer om te reageren.