Eigen muziek in Apple Music

Hallo, na een ziekteperiode weer even actief. Ik wil mijn eigen muziek (iTunes op Mac)toevoegen op proefabonnement op Apple Music. Nu heb ik gehoord dat deze “eigen muziek “ na opzeggen abonnement op Apple Music NIET verwijderd wordt. Klopt dit?

Reacties

• iTunes bestaat niet meer, is nu de Apple Muziek app op de Mac, tenzij je nog een oude macOS versie gebruikt.

Nu heb ik gehoord dat deze “eigen muziek “ na opzeggen abonnement op Apple Music NIET verwijderd wordt. Klopt dit?

Dat hangt ervan af. Als de nummers gematched zijn door Apple Music, dan worden ze bij beëindiging van het abonnement verwijderd uit je bibliotheek. Je moet je eigen muziek daarom niet laten matchen. Matchen is het laten omzetten naar Apple Music nummers en uploaden naar iCloud. Na afloop kun je deze helaas niet meer afspelen, omdat ze voorzien zijn van een DRM-beveiliging en na verloop van tijd verwijderd worden.

Zie hier een artikel erover:
    https://www.appletips.nl/apple-music-abonnement-stopt/

Dat verwijderen is bij mijn bibliotheek gebeurt, gelukkig had ik een backup gemaakt, voordat ik een (proef-) abonnement op Music nam.
Log In of Registreer om te reageren.