Voorrang netwerk, ethernet boven wifi graag

Ik heb een nieuwe Mac Mini Pro, hierop zit Wifi en 10G ethernet. Nu merk ik dat wat ik ook doe voorrang wordt gegeven aan wifi.Ik verplaats veel bestanden van en naar mijn NAS die ook is voorzien van een 10G aansluiting (mijn switch is ook 10G).
Ik heb in de systeeminstellingen (Volgorde voorzieningen) ethernet boven wifi gezet, meer kan ik niet vinden om dit aan te geven en het systeem blijft de voorkeur geven aan wifi, ik kan wifi wel uitzetten maar dan werkt sidecar niet lekker meer.
Iemand een oplossing??

Reacties

• KorKor
    1 January aangepast
    Met die instellingen zou je Mac Ethernet moeten gebruiken voor het netwerkverkeer. Heb het hier getest (met iperf3 actief op mijn Synology) en de pakketjes gaan via de Ethernetadapter. Waar maak jij uit op dat het systeem voorkeur geeft aan Wifi?

Als je Wifi uitzet, dan werken de verbindingen tussen Apple devices onderling (bijv. AirDrop) niet zo goed meer.
  • 1 January aangepast
    Je ziet wel heel veel verschil tussen kopiëren via wifi of 10G ethernet!! Dus ja, ik zie het verschil. En inderdaad, ook voor AirDrop etc werkt wifi veel sneller als Bluetooth.
  • KorKor
    1 January aangepast
    Als je Wifi uitzet, is de snelheid dan wel goed?

BTW Volgens mij kun je beter je vraag stellen op het Macfreak forum:
    https://www.macfreak.nl/forum/

Op dat forum zitten veel ervaren Mac gebruikers, hier is de spoeling dun.
  • Dan ga ik dat forum proberen en zoals ik opmerkte is het verschil met wifi en ethernet duidelijk merkbaar😉
  • KorKor
    3 January aangepast
    Sorry, verkeerd bericht.
Log In of Registreer om te reageren.