Map op Mac verplaatsen naar externe SSD
Hallo, ik heb m'n zus geholpen met verplaatsen van een complete map met foto's en video's en die zijn nu zoek. Ik kon er niet van slapen want m'n zus haar hele familiealbum is nu kwijt. Wat heb ik gedaan? Ik heb om te checken of de externe schijf geschikt is losse foto's er naar toe geplaatst met de rechtermuisknop op 'kopieer afbeelding.jpg' en in de map externe schijf 'Plak onderdeel' en dat lukte. Ik wilde dat met de hele map 'Foto's' in z'n geheel doen maar dat kan zo niet. Op mijn eigen Windows PC kan dat met slepen van die map naar de externe schijf dus dat deed ik hier ook. De map Foto's verdween uit de directory maar het lampje op de externe schijf zou moeten knipperen ten teken dat de opdracht verwerkt wordt maar deed dat niet. Kortom de vraag is waar is deze map Foto's nu en is die nog terug te halen.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Volgens mij kun je beter je vraag stellen op het forum van:
https://www.macfreak.nl/forum/
Op dat forum zitten veel ervaren Mac gebruikers, hier is de spoeling dun.
BTW. ook onder Windows zou ik een map op die manier niet verplaatsen. Eerst zou ik de map naar de SSD kopiëren, dan checken of alles er is en zo ja, dan de originele map wissen.
Nee dat had ze dus niet. M'n zoon verwees ook al naar Time machine, naar een eventlog en naar een mogelijkheid terug te zetten naar een oude configuratie. Maar ze heeft een kennis met veel meer verstand van de mac en die is hoopvol gestemd en komt vrijdag kijken. De enige optie die ik zelf kan aanbieden is om met een hulpprogramma EaseUS data recovery iets terug proberen te halen. Maar ik wacht even af.