OS X 10.9 Mavericks 'Clean install' uitvoeren
Beste Forumeden.
Hoe kan ik Mavericks geheel schoon installeren?
Ik wil een clean install omdat het huidige OSX Moutain Lion niet meer lekker werkt.
Bedankt voor de antwoorden.
Hoe kan ik Mavericks geheel schoon installeren?
Ik wil een clean install omdat het huidige OSX Moutain Lion niet meer lekker werkt.
Bedankt voor de antwoorden.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Gr. ferry
Succes!
1. open de pakketinhoud van de mavericks installer
2. kopieer het bestand InstallESD.dmg uit Contents\SharedSupport\ naar een plek die je kunt terugvinden
3. zet met behulp van het schijfhulpprogramma dit bestand op een usb stick onder het tabblad 'Terugzetten'. De bron is het bovengenoemde bestand, het doel is de usb stick (volgens mij moet de stick minimaal 8 GB zijn)
4. start opnieuw op en houdt C ingedrukt totdat je de usb stick kunt kiezen als opstartmedium. Je kunt nu de volledige harde schijf van je mac wissen en een volledige clean install doen
Dank je ga ik doen
of :
http://www.gottabemobile.com/2013/10/22/perform-clean-install-os-x-mavericks/
Installeer eerst de Mavericks update, wanneer dit proces is voltooid herstart je Mac en houdt hierbij de cmd⌘ + R toets ingedrukt tot je het 'boing' (opstart)geluid hoort.
Laat de toetsen los en automatisch zal de OS X installatie opstarten. Hier kan je kiezen om je Mac volledig opnieuw te installeren of via een Time Machine Back-up. Om dit proces te kunnen uitvoeren heb je een Apple ID nodig waarmee je Mavericks hebt geïnstalleerd.
(1) Maak een backup van je systeem
(2) Maak een OS X Install USB stick: http://www.appletips.nl/10-9-os-x-mavericks-installatie-usb-stick-maken/
(3) Start op van de USB stick (option toets ingedrukt houden tijdens het booten)
(4) Kies schijfhulpprogramma uit het menu
(5) Wis je interne schijf
(6) Start opnieuw op vanaf de stick, en voer de OS X installatie uit.
(7) Zet eventueel je data terug vanaf je backup
Hoe kan ik zo maar 2000 nummers kwijt zijn uit iCloud ? Het maakt toch niet uit wat er gebeurd met je Mac ? iCloud moet toch ongeroerd blijven, tot ik gegevens wis of toevoeg ?
Nu aan de gang met MEGA; op mijn iPhone met de MEGA app alles ge-upload, alleen via de Mac met Safari lukt het downloaden niet ; moet ik dan Firefox daarvoor gaan installeren , of is er een opslagdienst die Safari-vriendelijker is ?
Ik heb namelijk in een appleshop gehoord dat een clean install enkel het besturingssysteem zou herinstalleren en dat de andere dingen - programma's, documenten... - behouden blijven op de schijf. Klopt dit? Als het niet klopt, wat kan ik dan doen om mijn Mac weer naar behoren te doen werken, zodat Finder niet constant uitvalt, of - wanneer ik force quit open - dat ik niet plots zomaar uitgelogd word? En wat zou de oorzaak kunnen zijn van het feit dat Finder plots zo vreemd begint te doen?
Alvast bedankt!
Finder kan vernaggeld worden door tooltjes/extensies die pretenderen dat zij het allemaal beter kunnen dan Finder. Herstel de schijfpermissies eens, misschien helpt dat.
je kan ook verbinding maken met het internet, en na een tijdje laden, kun je een clean install doen en zal hij van internet automatisch het OS downloaden en installeren. veel makkelijk en zo gepiept!
http://www.appletips.nl/10-9-os-x-mavericks-installatie-usb-stick-maken/
Moet ik nu mijn interne schijf wissen en dan "gewoon" opnieuw mavericks installeren? Of moet ergens op een usb stick eerst een bestand downloaden waarmee ik mavericks dan kan installeren? En zo ja..waar vind ik dan dat bestand dat ik op de usb stick moet zetten?