Melding "in progress" na backup Time Machine

August 2014 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na het nemen van een back-up met Time Machine ben ik op de inhoud van de externe schijf gaan kijken naar de lijst van de genomen back-ups. Ik heb gemerkt dat bij de laatste back-up de melding "in progress" stond. De back-up was nochtans voltooid. Iemand een idee wat deze melding betekent en of ik mij hierover zorgen moet maken ?
Thanks voor de reacties.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Dit moet geen problemen geven, ook al is de back-up klaar dan kan het toch voorkomen dat Time Machine op de achtergrond nog een hoop zaken afhandelt. Mocht Time Machine vastlopen kun je dit 'in progress' bestand goed verwijderen. Hoe lees je hier: http://www.appletips.nl/vast-gelopen-time-machine-back-up-oplossen/
  • September 2014 aangepast
    Bedankt voor je reactie Wesley.
    Het is namelijk zo dat de externe HD (My Passport for Mac) waarop de back-ups genomen worden niet permanent aan de MacBook hangt. Ik koppel deze schijf elke avond aan en doe dan een "handmatige" back-up via Time Machine. Na de back-up wordt de externe schijf weer losgekoppeld en afzonderlijk bewaard.
    Kan ik er volgens jou van uitgaan dat de back-up goed en volledig genomen werd, zelfs indien de melding "in progress" verschijnt ? Kan dit op gecontroleerd worden ?
  • Ik heb bij toeval de reden van deze melding gevonden :
    deze melding "in progress" verschijnt alleen wanneer de Mac op batterij werkt op het moment dat de reservecopie gemaakt wordt.
    Dit is niet het geval wanneer de Mac aan een stopcontact gekoppeld is .

    Probleem opgelost. Mag slotje op!
  • timoshatimosha    Moderator
    Het gevraagde slotje. ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.