opschonen na reservekopie met Time Machine van iMac , wat is dat ?

'k zie nadat er een reservekopie gemaakt is van m'n iMac op Time-Machine dat opschonen, wat houd dat juist in ?
Wat wordt er opgeschoond ?
Misschien een stomme vraag

Reacties

  • Time Machine bewaart een kopie van alles op je Mac en maakt standaard elk uur een backup naar je Time Machine schijf. Als dit gedaan is, dan worden die kopie-bestanden op je iMac opgeruimd.
  • @Kor ivm kopie dat wist ik, maar dat opschonen, kon ik niet direct terug vinden, vandaar hier m'n vraag. Maar die kopie-bestanden worden op iMac opgeruimd ? Dat lees ik fout hoop ik, want je vindt na reservekopie toch nog alle bestand op iMac. Dat klopt toch niet denk ik, wel raar ik zag na kopie en opschonen ineens wel wat minder GB bij de opslag staan.
  • Voordat een en ander naar de Time Machine schijf wordt weggeschreven staan er op de iMac twee versies van een bestand, de originele en een kopie (soms met meerdere versies). Die kopieën wordt na dat uur weggeschreven naar de Time Machine schijf en gewist van je interne iMac schijf.

    Wat betreft de schijfruimte, geen idee. Er zijn diverse systeem processen die ruimte gebruiken. Over een paar GB zou ik me niet druk maken.
  • @Kor ok, bedankt. Je bent wel vn veel op de hoogte. Vraagt waarschijnlijk wel veel leeswerk ? Is wat je nu juist schrijft ergens te vinden, want ik ben géén echt goeie zoeker ;-) .
    Wat die schijfruimte betreft, kan ik ook misschien hebben mis bekeken. Ga het volgende keer als ik een reservekopie maak eens bekijken, want ik doe dit manueel om de zoveel tijd, doe dit niet automatisch.
Log In of Registreer om te reageren.