problemen met app gezondheid geeft nu dubbel stappen en afstand op iPhone 16 en iPhone 8

heb problemen met app gezondheid, sinds ik een een nieuwe iPhone 16 heb gekocht en al m’n gegevens overgezet van iPhone 8.

Als ik de stappen en afstand (km) bekijkt na onze wandeling staat er nu het dubbele op beide iPhones ??
Nu de iphone 8 is niet ledig gemaakt omdat m’n man die ging gebruiken.
Wel de naam van de iPhone en enkele apps aangepast.
Wat heb ik fout gedaan en hoe dit oplossen

iPhone 16 IOS 18.0.1
iPhone 8 IOS 16.7.10

Reacties

  • Heeft je man zijn eigen Apple ID, of gebruikt hij die van jou?

    In het laatste geval worden zijn stappen denk ik bij jouw activiteiten opgeteld. Je kunt het beste voor hem een eigen Apple ID instellen en dan 'Delen met gezin' configureren, zodat hij de apps die je hebt gekocht kan delen (niet alle apps ondersteunen dit).

    https://support.apple.com/nl-nl/108380
  • idd wij gebruiken sinds we onze iPhones aanschafte (2018) hetzelfde Apple ID, maar voor dat ik m'n iPhone 16 aankocht hadden we hetzelfde ID en hadden we dit probleem niet.
    Ik heb ons op zelfde Apple ID gezet van in het begin (2018) omdat ik schrik had fouten te maken.
    We hebben hier ook dan nog onze MacBookAir en iMac hoe zit dan daar voor ?
    Waarom gebeurt dit nu ineens, vindt ik raar ?
  • KorKor
    9 October aangepast
    Inderdaad vreemd. Hier heb ik als alleenstaande geen ervaring mee en dus geen verklaring/oplossing.

    Misschien kun je het Apple vragen, die weten misschien ook wat de gevolgen voor de iMac en MacBook Air zijn.
  • Ok, bedankt, waar kan ik dat best vragen bij Apple?
  • Hun klantenservice, telefoonnummer 0800-0201581‬.
  • ha daar, dacht dat je een forum bedoelde, mercikes, sorry
  • @Kor , Apple gebeld en deftige uitleg gekregen, vandaag getest en blijkbaar op het eerst zicht opgelost. merci vr de tip, fijne avond nog. Grtjes Ingrid
  • Goed om te horen. 👍
  • En wat was de oplossing ?
  • 12 October aangepast
    moest de synchronisatie via iCloud op een van de toestellen uit zetten. Achteraf gezien dacht zou kunnen kloppen, maar niet aan gedacht.
    Maar het rare was dat het bij de vorige iphoneSE en iPhone 8 ook op stond en we dan met deze 2 we daar dat probleem niet hadden.
    @theo had je ook dit probleem ?
  • Nee, ik had dit probleem niet, maar ik wil graag bijleren..
Log In of Registreer om te reageren.