Losse nummers in muziek samenvoegen in nieuw album.

7 October aangepast in macOS Sequoia
Na het downloaden van losse nummers probeer ik deze samen te voegen in een nieuw album Hoe doe je dat??Ik gebruik Sequoa versie en MacBook Air 2024

Reacties

  • KorKor
    7 October aangepast
    Dat gebeurt normaal gesproken automatisch aan de hand van de metadata die aanwezig is in de muziekbestanden. Met metadata moet je denken aan de artiestnaam, de titel van het nummer, de albumnaam, het tracknummer en het jaar van verschijning etc.

    Als deze informatie niet in de MP3-bestanden aanwezig is, dan zul je het handmatig moeten toevoegen.

    (Enkel) klik op de track in de Muziek.app en toets dan cmd-i




    Je krijgt de informatie te zien, bijv:



    Vul nu de gegevens in, dus ipv. Track 06 de titel van het lied, de artiest, het album en eventueel track nr zoveel van zoveel tracks, bijv 6 van 12. Je kunt ook cover art toevoegen bij de tab Illustraties.
    Druk op OK als je klaar bent.

    Aan de hand van de jou ingevulde informatie zal de Muziek.app de nummers sorteren op titel, artiest ed.


    In jou geval is dus het veld Album van belang om de nummers in de door jou gewenste albums te krijgen.

  • Ik heb al de info over de tracks.Het zijn losse nummers van diverse artiesten en ik wil ze samen in een album steken .Zie schermafbeelding:


  • KorKor
    7 October aangepast
    De album naam is "The Complete No. 1s" neem ik aan?

    Omdat het diverse artiesten zijn moet je het veld "albumartiest" bij ieder nummer leeglaten.

    Ook moet dit aangevinkt zijn:



    De muziek app geeft het dan weer als één album met de naam "The Complete No. 1s", in de album view.
  • Je kan ook in het veld 'Albumartiest' --> Various Artists' of 'Diverse Artiesten' invullen. Mocht het dan nog niet lukken, selecteer alle nummers, kijk bij 'Info' dan 'Sorteren' en let erop dat alle vakken dezelfde tekst bevatten. Artiesten zal dan aangeven 'Gemengd' Idem bij Componisten'. Bij mij werkt dat prima! Veel Succes!
  • KorKor
    8 October aangepast
    Als je het veld 'Albumartiest' leeg laat, dan laat het programma automatisch "Diverse Artiesten" zien. Ook fysiek op de schijf komt dan het album in de map ~/Muziek/Music/Media/Music/Compilations


  • @Wanne, is het gelukt?
  • Gelukt.Dank voor uitleg.

    Groetjes Wanne
Log In of Registreer om te reageren.