Postbus 'Op mijn Mac' niet te vinden in Mail

In mijn Mail app op een nieuwe Mac kan ik nergens de map 'Op mijn Mac' meer vinden. Voordat ik mijn nieuwe apparaat in gebruik nam heb ik alle gegevens van de oude Mac via Time Machine in veiligheid gebracht, maar ook daar (externe disk) vind ik de map niet. Iemand een idee hoe ik de map weer zichtbaar kan maken? Op supportsites zie ik alleen hoe ik 'm kan verwijderen... :(

Reacties

  • Wat je kunt proberen is het volgende:
    Zet de Time Machine.app in je Dock (voorlopig, als je klaar bent, dan kun je hem weer verwijderen).

    Open de Finder en klik op het menu-item Ga, hou het ingedrukt en druk de Optie-toets ⌥ in. Als het goed is verschijnt Bibliotheek in het menu. Klik hierop. Ga dan in de map Mail.

    Klik nu op de Time Machine.app in je Dock

    Als het goed is blijf je in Time Machine in de map Mail staan en kun je oude versies van die map bekijken.

    In de map Mail kunnen diverse andere mappen staan met de naam V en dan een nummer, bij mij V10. Hoe hoger het nummer, hoe recenter de bestanden zijn.

    In deze map zie je mappen met cijfers en letters, bijv. 14F0D4BB-BE3A-4D41-9600-9C36E9779329



    Ga in zo'n map en zoek de map INBOX.mbox op, ga hierin en zoek naar de mailbox die in 'Op mijn Mac' stond.
    Die map moet de extensie mbox hebben! Als je die map gevonden hebt, (enkel) klik er dan op en doe cmd+c om die map te kopiëren. Ga nu uit Time Machine en plak die map op je Desktop.

    Open de Mail app, kies in het menu Archief en dan importeer..



    In het bestand-open menu, kies je Desktop en de desbetreffende mbox-map. Als alles goed is, dan komen de berichten weer bij 'Op mijn Mac' te staan.


  • @Kor Het is gelukt! Dit is niet de eerste keer dat je me uit de brand hebt geholpen en nog zo snel ook, met heldere instructies. Enorm bedankt weer! :)
  • Goed om te horen dat het gelukt is, graag gedaan.
Log In of Registreer om te reageren.