Hotmail opent niet in iMac Mail Ventura 13.7

Sinds kort wordt er geen mail meer verstuurd of ontvangen in MAIL van mijn hotmail account. Ik moet iedere keer inloggen maar systeem pakt het ww niet. Account verwijderd maar krijg het er nu niet meer op. Hotmail-emailadres met wachtwoord werkt niet. Dit werkt wel op mijn iPad en Android telefoon, dus het ww is wel juist. Hoe kan ik Hotmail weer in MAIL krijgen en zodat het werkt?

Reacties

  • Hier staat een en ander beschreven:
    https://support-microsoft-com.translate.goog/en-us/office/modern-authentication-methods-now-needed-to-continue-syncing-outlook-email-in-non-microsoft-email-apps-c5d65390-9676-4763-b41f-d7986499a90d?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=rq

    Scroll naar beneden naar “Als u Apple Mail gebruikt”.

    In feite komt het erop neer dat je om het probleem te verhelpen, je Outlook account uit Apple Mail moet verwijderen en het account vervolgens weer toe moet voegen als Outlook.com in Apple mail.
  • Dat lukt niet omdat ik bij de keuze voor het aanmelden van mijn hotmail account geen keuze outlook.com te zien krijg. Als ik dan op "andere" klik, en ik vul mijn inloggegevens in, dan wordt dat niet herkent.
    Dus kan ik nog steeds mijn hotmailaccount niet in MAIL op mijn iMac zetten.
    Voorheen werkte dat prima, maar sinds kort dus niet meer. Mijn iMac is up-to-date als ik de software updates check. Dus zeg het maar, ik weet het nu niet meer.
  • En op mijn iPad, Android telefoon en Apple notebook werkt het prima. Het lijkt er dus op dat het probleem bij de iMac software zit.
  • Uiteindelijk gelukt via Microsoft Exchange. Ik daar het hotmail account toegevoegd en me aangemeld bij MAIL en toen lukte het.
  • KorKor
    6 October aangepast
    Gelukkig dat je het voor elkaar hebt gekregen.

    Het probleem was een combinatie van Microsoft die de manier van aanmelden bij Hotmail veranderd heeft én instellingen in Apple Mail die niet meer klopte (manier van inloggen). Bij andere e-mailprogramma's kun je de instellingen van je mail-account wijzigen, niiet bij Apple Mail, vandaar dat je je Hotmail account in Apple mail moest verwijderen en weer opnieuw moest opzetten.
Log In of Registreer om te reageren.