iPad M4 upgraden naar iPad iOS 18

Vandaag 2 iPads M4 in Apple Den Haag gekocht en wilde deze in de winkel en verder thuis installeren hetgeen werd geblokkeerd omdat iPad iOS 18 eerst moest worden geïnstalleerd. Na alles geprobeerd te hebben lukte mij dat niet en uit armoede support Apple benaderd die mij direct informeerde dat de upgrade naar iPad iOS 18 nog niet beschikbaar is en dat ik de reservekopie NIET KON INSTALLEREN en de iPads in de kast kon leggen. Vraag: HOE KAN DIT EN WAAROM HEEFT APPLE DEN HAAG MIJ NIET HIERVOOR GEWAARSCHUWD 😩

Reacties

  • KorKor
    3 October aangepast
    Ik je snap helemaal. Dat is een rotstreek om je die iPad Pro te verkopen, terwijl ze weten dat je in de problemen kunt komen. Je kunt:
    1. wachten, hopelijk één dezer dagen komt er een upgrade naar 18
    2. of de iPads terugbrengen
    3. of de iPads gebruiken en handmatig je apps en data erop zetten.
    Voor de meelezers, Apple heeft de iOS 18 upgrade alleen voor de iPad Pro 2024 teruggetrokken, omdat in sommige gevallen de iPad onbruikbaar werd (bricken zoals dat heet). Zie:
    https://tweakers.net/nieuws/226686/apple-pauzeert-ipados-18-update-voor-ipad-pro-m4-vanwege-kans-op-bricken.html

    Doordat hij niet kan upgraden kan hij ook niet zijn back-up terugzetten, die is gemaakt met een recentere versie van iPadOS.
  • Er is een nieuwe versie van iPadOS 18. Deze update maakt het mogelijk dat de iPad Pro met M4 naar iPadOS 18 kan worden bijgewerkt.


Log In of Registreer om te reageren.