Wachtwoorden te zien op 2 iPhones iOS 18

Hallo allen,

Ik heb mijn iPhone 16 ingesteld vanaf mijn oude iPhone 14.

Mijn vrouw heeft de iPhone 14 over genomen en opnieuw ingesteld nadat ik hem leeggemaakt heb.

Nu hebben wij beiden alle wachtwoorden in de wachtwoorden app staan terwijl er geen groep aangemaakt is . Hoe krijg ik dit weer goed zodat ik alleen mijn wachtwoorden kan zien en zij de hare.
Nu zien we allebei al onze wachtwoorden door elkaar.

Reacties

  • Gebruik je soms dezelfde Apple account op beide iPhones? Een andere verklaring dan dat heb ik niet, als je de 14 gewist hebt en opnieuw hebt opgezet.

    Apple raadt aan dit niet te doen, iedere gebruiker kan het beste zijn of haar eigen account hebben.

    https://support.apple.com/nl-nl/109040
  • Ik krijg zo het gevoel dat u de iPhone niet volledig terug gezet hebt op zijn fabrieksinstellingen.... Of delen jullie soms iCloud over Apple ID ?
    1)Oefening volledig herhalen of 2)koppeling tussen beide wegnemen en wachtwoorden weggooien van de ander? Misschien is 2) wel sneller...
  • Dank u heren,

    Ik was in de veronderstelling dat wanneer de telefoon begint met “hallo” deze geheel gewist is.
    Nu hebben wij gelukkig geen geheimen voor mekaar dus dat zit wel snor.

    De gehele cyclus opnieuw kan ik niet meer uitvoeren daar de iPhone 14 natuurlijk ingesteld is door mijn vrouw en ik die niet meer kan gebruiken voor de iPhone 16:

    Mijn vrouw der iPhone 11 is wel nog intact. Dus die kan dat dan wel doen en de iPhone 14 geheel resetten.
    Daarna de wachtwoorden van de vrouw uit mijn wachtwoorden app gooien en dan moet het goed gaan neem ik aan.
  • Welnu ,

    De iPhone van de vrouw (14) weer leeg gehaald om zogenaamd weg te kunnen geven. Wat schets onze verbazing? Gewoon weer alle wachtwoorden door elkaar. We delen geen iCloud en hebben allebei een eigen Apple ID. ik gooi het op Bluetooth of hij haalt het via hetzelfde netwerk naar binnen.

    Ik denk dat handmatig verwijderen voor nu het enige is
    Ach, het zijn er maar 297.🫣
  • Vreemd, was er een backup van de iPhone 14 van voor het wissen dat na het wissen weer terug is gezet? Zover ik weet is het enige dat je kunt delen tussen twee mensen met verschillende Apple ID's zijn wachtwoorden voor WiFi, maar daarbij krijg je een popup om toestemming te geven voor het delen.
  • sont, hebben jullie één Apple ID, daar zie ik nog geen antwoord op.
  • Heren,

    Wij delen geen Apple ID! En wij gebruiken geen ICloud.

    Voor het wissen van de IPhone 14 Pro heb ik een backup gemaakt op de IMac.

    Hierna de IPhone 14 Pro naast mijn 16 Pro gelegd om de gegevens over te dragen.

    Hierna de telefoon (14) gewist zodat deze weggeven kon worden. Mijn vrouw der IPhone 11 Pro overgezet naar de iPhone 14 en toen bleek dat onze wachtwoorden op beide telefoons stonden (14 en 16)

    Na jullie advies de iPhone 14 weer gewist zodat deze weer als weggegeven kon worden.

    Hierna de gegevens van de iPhone 11 weer op de iPhone 14 gezet en weer alle wachtwoorden stonden op beide telefoons.
    Zoals eerder aangegeven hebben wij geen geheimen voor elkaar dus is er niets aan de hand.

    De optie om deze handmatig op te schonen op beide telefoons is dan de laatste optie.

    Toch vind ik dit heel raar.
  • 3 October aangepast
    Hoi Theo,

    Wij hebben geen gedeelde Appel ID
  • KorKor
    3 October aangepast
    Ik snap het ook niet, heb je de stappen in onderstaande handleiding gevolgd bij het leegmaken van die iPhone 14?
    https://www.appletips.nl/een-iphone-ipad-of-ipod-touch-gereed-maken-voor-verkoop/
  • Hoi Kor,

    Nee dat heb ik niet gedaan. Het kan niet anders meer dan de wachtwoorden handmatig te verwijderen.
    Mijn vrouw der iPhone 11 is nu leeg en kan dus geen overdracht meer geven aan de iPhone 14.

    Het is denk ik niet anders.
    In ieder geval bedankt voor het meedenken, Theo en Kor.💪
Log In of Registreer om te reageren.