Email van hotmail komt niet meer binnen. Opnieuw instellen
Beste lezer,
ik heb op mijn Imac (uit 2011) met versie mac OS High Sierra sinds paar dagen problemen met de email van mijn vrouw. Er kwamen geen emails meer binnen. Ik heb dat zelf ook al eens keer gehad en toen heb ik mijn account verwijderd en weer opnieuw toegevoegd en toen was het opgelost.
Ik heb het account nu verwijderd maar krijg het niet meer aangemeld. Krijg steeds de melding " controle van accountnaam of wachtwoord mislukt".
Er staat ook niet " maak aan " maar " log in " . Het emailadres en het wachtwoord kloppen wel want zij kan daar wel rechtstreeks mee inloggen bij hotmail.com en dan komt ze wel bij haar emails. Maar het account weer actief maken bij "mail" op mijn Imac lukt dus niet. Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen herstellen? Alvast bedankt.
Groeten Hans
ik heb op mijn Imac (uit 2011) met versie mac OS High Sierra sinds paar dagen problemen met de email van mijn vrouw. Er kwamen geen emails meer binnen. Ik heb dat zelf ook al eens keer gehad en toen heb ik mijn account verwijderd en weer opnieuw toegevoegd en toen was het opgelost.
Ik heb het account nu verwijderd maar krijg het niet meer aangemeld. Krijg steeds de melding " controle van accountnaam of wachtwoord mislukt".
Er staat ook niet " maak aan " maar " log in " . Het emailadres en het wachtwoord kloppen wel want zij kan daar wel rechtstreeks mee inloggen bij hotmail.com en dan komt ze wel bij haar emails. Maar het account weer actief maken bij "mail" op mijn Imac lukt dus niet. Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen herstellen? Alvast bedankt.
Groeten Hans
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Zie hier voor meer informatie:
https://support-microsoft-com.translate.goog/en-us/office/modern-authentication-methods-now-needed-to-continue-syncing-outlook-email-in-non-microsoft-email-apps-c5d65390-9676-4763-b41f-d7986499a90d?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=rq
Bij recente versies van macOS kun je Hotmail inderdaad weer werkend krijgen door de account te verwijderen en weer opnieuw toe te voegen. Ik ben bang dat de Mail versie van High Sierra niet ge-update is om de nieuwe manier van aanmelden te gebruiken.
Een ander e-mailprogramma gebruiken is lastig, bijvoorbeeld Outlook vereist macOS 12 of later en Thunderbird macOS 10.15 of later. Misschien kun je een oudere versie van Thunderbird of Outlook vinden die wel werkt met High Sierra én die de benodigde autorisatie methode ondersteund.
Je kunt ook die Hotmail account via de browser beheren/lezen, dan kun je gewoon inloggen.
HansvanGestel,
Misschien heb je hier wat aan:
https://support.apple.com/nl-nl/102088
(Account opnieuw aanmelden met Microsoft Exchange in plaats van Outlook.)