Finder geeft mijn Sandisk niet meer weer

Deze ochtend was mijn Sandisk SSD Extreme 1TB aangesloten op mijn MB air M1. Toen we die wilde verwijderen lukte dat niet meer. Na meerdere keren te hebben geprobeerd om die te verwijderen heb ik maar besloten om hem gewoon uit te trekken. Toen kregen we het bericht dat de SSD niet correct verwijderd was...
Nu proberen we hem terug aan te sluiten maar de SSD komt niet meer te voorschijn in Finder. Via systeeminformatie/USB zie ik wel dat hij is aangesloten zelfs als ik heb hem verander van C-aansluiting wordt dat netjes weergegeven.
Iemand een oplossing hiervoor aub? Alvast hartelijk dank.

Reacties

  • KorKor
    9 July aangepast
    Heb je geprobeerd Schijf-EHBO uit te voeren met het Schijfhulpprogramma?

    https://support.apple.com/nl-nl/guide/disk-utility/dskutl1040/mac

    Wel oppassen dat je niet op OK drukt als het programma zegt dat de schijf opnieuw geïnitialiseerd moet worden. Want dan ben je alle gegevens kwijt, aangezien de schijf dan opnieuw geformatteerd wordt.
  • Beste, hartelijk dank voor je reactie. We hebben daar naar gekeken maar de externe SSD is helemaal niet zichtbaar ook niet via: geef alle apparaten weer. Via systeeminformatie/USB zie ik dan wel dat hij eraan hangt.

  • Is die disk soms ExFAT of FAT32 geformatteerd?
  • Geen idee meer. Die heeft altijd gewoon gewerkt.
  • KorKor
    11 July aangepast
    Kun je in het Schijfhulpprogramma de schijf activeren? Kies de partitie "Extreme 1TB" (in mijn geval) en druk op Activeer




    Wat gebeurd er dan?


    Die keren dat ik zo'n probleem (niet correct verwijderd) had, toen kon ik nog wel de schijf benaderen om de gegevens eraf te halen. Daarna kon het met opnieuw formatteren opgelost worden.

    Heb je een andere kabel en/of computer geprobeerd?

    Als de schijf ExFAT of FAT32 geformatteerd is, dan kun je met Schijfbeheer van Windos of zo'n soortgelijk programma onder Linux (gparted) een poging doen om de schijf te herstellen.
  • Zet je toestel uit en terug opstarten kan ook helpen
Log In of Registreer om te reageren.