Apple ID - iCloud wachtwoord aanpassen

7 March aangepast in iCloud
als ik dit wachtwoord wijzig wat gebeurd er dan met de andere toestellen die ook op deze account staan ?
Moet hier dan opnieuw ingelogd worden ?
Sorry, misschien een domme vraag.

Wil dit aanpassen heb een rare mail gekregen zou van Apple support zijn, maar stond bij reclame.
Het volgende in de email stond dat m'n Apple ID is gebruikt om een iCloud sessie vanuit een onbevoegd apparaat te openen, en is nu automatisch vergrendeld. Ze hebben voor extra veiligheid een verificatieprocedure voor apparaten toegevoegd om ervoor te zorgen dat m'n account veilig blijft. Vindt dit raar want ik had al Verificatie in 2 stappen aan staan, en géén melding gekregen.
Ook staat dat bepaalde diensten tijdelijk uitgeschakeld of functioneren niet optimaal tot dat ik m'n gegevens heb geverifieerd via een link die er bij staat, heb zeker niet top de link geklikt.
Het zou een automatische gegenereerd e-mailbericht zijn vanuit apple support.
Voor zover ik kan zien werkt alles nog.
Hopelijk allemaal wat duidelijk

Reacties

  • Wees voorzichtig, want het kan een nep bericht zijn. Hoe was het taalgebruik in de e-mail? Goed Nederlands?

    Zie hier voor meer informatie:
    https://www.appletips.nl/pas-op-voor-apple-phishing-mail/

    Met name dit vind ik vreemd: "voor extra veiligheid een verificatieprocedure voor apparaten toegevoegd om ervoor te zorgen dat m'n account veilig blijft." Daar heb ik nog nooit van gehoord.

    Wat je voor de zekerheid kunt doen is naar https://appleid.apple.com/nl gaan en daar een nieuw wachtwoord instellen. Als ik me niet vergis, dan moet je inderdaad op al je toestellen weer opnieuw met je nieuwe wachtwoord in iCloud inloggen.
  • 8 March aangepast
    @Kor wil een antwoord geven maar lukt niet , had waarschijnlijk te maken dat het louche mail adres er bij stond, kan dat de oorzaak zijn ?
  • 9 March aangepast
    @Kor, bedankt vr je info, had al diverse zoek actie ondernomen, maar wou vooral weten wat betreft wachtwoord aanpassen en dit doet vr de andere toestellen wat ergens normaal is en hoop dat dit zonder problemen verloopt. Heb ook de nr het e-mail adres gekeken, was nogal laat en had het niet opgemerkt dat het niet klopte. Zie bijlage. Dus niet officieel. Misschien best wachtwoord aanpassen en deze e-mail blokkeren en mijn eigen e-mailadres waar het naartoe is gestuurd verwijderen.
  • Dat is duidelijk een phishing-e-mailadres. Zolang je maar niet op een link in hun email hebt geklikt en ingelogd hebt met je appleID en -wachtwoord op de door hun nagemaakte "Apple" site, dan is er niets aan de hand.

    Ja, blokkeren en eventueel hun e-mail doorsturen naar abuse@icloud.com.
  • @Kor , idd, klik nooit op links in e-mails, als ik iets ontvang ga ik rechtstreeks nr de site en kijk daar of er iets gemeld of binnenkomen is. Heb idd al doorgestuurd nr abuse@iCloud en reportphishing@Apple. Paswoord nog niet aangepast, denk momenteel niet nodig ? Maar ga wel waarschijnlijk m’n email adress waar ik heb op gekregen verwijderen.
  • KorKor
    9 March aangepast
    👍 Heel goed, in dat geval is het wijzigen van je wachtwoord niet per se nodig, je hebt bovendien 2FA aanstaan. Prettig weekend.
Log In of Registreer om te reageren.