Apple ID - iCloud wachtwoord aanpassen
als ik dit wachtwoord wijzig wat gebeurd er dan met de andere toestellen die ook op deze account staan ?
Moet hier dan opnieuw ingelogd worden ?
Sorry, misschien een domme vraag.
Wil dit aanpassen heb een rare mail gekregen zou van Apple support zijn, maar stond bij reclame.
Het volgende in de email stond dat m'n Apple ID is gebruikt om een iCloud sessie vanuit een onbevoegd apparaat te openen, en is nu automatisch vergrendeld. Ze hebben voor extra veiligheid een verificatieprocedure voor apparaten toegevoegd om ervoor te zorgen dat m'n account veilig blijft. Vindt dit raar want ik had al Verificatie in 2 stappen aan staan, en géén melding gekregen.
Ook staat dat bepaalde diensten tijdelijk uitgeschakeld of functioneren niet optimaal tot dat ik m'n gegevens heb geverifieerd via een link die er bij staat, heb zeker niet top de link geklikt.
Het zou een automatische gegenereerd e-mailbericht zijn vanuit apple support.
Voor zover ik kan zien werkt alles nog.
Hopelijk allemaal wat duidelijk
Moet hier dan opnieuw ingelogd worden ?
Sorry, misschien een domme vraag.
Wil dit aanpassen heb een rare mail gekregen zou van Apple support zijn, maar stond bij reclame.
Het volgende in de email stond dat m'n Apple ID is gebruikt om een iCloud sessie vanuit een onbevoegd apparaat te openen, en is nu automatisch vergrendeld. Ze hebben voor extra veiligheid een verificatieprocedure voor apparaten toegevoegd om ervoor te zorgen dat m'n account veilig blijft. Vindt dit raar want ik had al Verificatie in 2 stappen aan staan, en géén melding gekregen.
Ook staat dat bepaalde diensten tijdelijk uitgeschakeld of functioneren niet optimaal tot dat ik m'n gegevens heb geverifieerd via een link die er bij staat, heb zeker niet top de link geklikt.
Het zou een automatische gegenereerd e-mailbericht zijn vanuit apple support.
Voor zover ik kan zien werkt alles nog.
Hopelijk allemaal wat duidelijk
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Zie hier voor meer informatie:
https://www.appletips.nl/pas-op-voor-apple-phishing-mail/
Met name dit vind ik vreemd: "voor extra veiligheid een verificatieprocedure voor apparaten toegevoegd om ervoor te zorgen dat m'n account veilig blijft." Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Wat je voor de zekerheid kunt doen is naar https://appleid.apple.com/nl gaan en daar een nieuw wachtwoord instellen. Als ik me niet vergis, dan moet je inderdaad op al je toestellen weer opnieuw met je nieuwe wachtwoord in iCloud inloggen.
Ja, blokkeren en eventueel hun e-mail doorsturen naar abuse@icloud.com.