OS X Mavericks sluit traag af.

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Vanaf Lion sluit mn Macbook Pro eind 2011 langzamer af, het duurt precies 15 seconden. In het verleden was dit hoogst 3 seconden. Zou dit nu standaard zijn? Zaken die de Mac nog moet afmaken? Iemand een idee?

gr Mike

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Ik vermoed dat je Mavericks bedoeld? Hier sluit mijn mac redelijk hetzelfde af als voorheen, misschien dat jou MacBook Pro nog met verschillende zaken bezig was. Is het éénmalig voorgevallen of vaker? Daarnaast is het vrij onnodig om je Mac af te sluiten, OS X en Mac is er zo op gebouwd dat sluimerstand meer dan voldoende is.
  • Hoi Wes, ja op Mavericks maar het is al vanaf Lion. In het verleden dus voor Lion was het hooguit 3 seconden. Ik ben wel verbonden met een netwerk "macmini"zou dat het zijn. En ja het is elke keer als ik afsluit. Sluit ook af opdat ik een ssd heb, snel uit. snel aan ;-)
  • Hoi Mike , ik heb juist hetzelfde , ik heb een IMAC met Fusion drive , sloot vlug af en startte opnieuw vlug op, nu met de nieuwe maverick duurt het heel lang , het afsluiten telkens opnieuw ! Zou ik het Besturingsysteem opnieuw installeren ? Bedankt , grt
  • timoshatimosha    Moderator
    Om uit te sluiten dat er geen programma van derden in de weg zit die het afsluiten vertraagt kan je eens opstarten in Safe Boot.

    Als de Mac in Safe Boot snel afsluit mag je er van uitgaan dat een app van derden het probleem veroorzaakt.
  • @Franky_Dv; Nee dat help niet, tenminste bij mij niet. Ik heb zelf wederom alles opnieuw geïnstalleerd incl Mavericks maar hielp niet.

    @timoha; Heb ik ook geprobeerd, maar helaas dat is het ook niet. Mavericks is over het geheel erg snel. Zo blij met mn Macbook Pro i7 bla bla maar dat afsluiten is vooralsnog een drama. naja, 13 seconden. Waar hebben we het over. Maar als je anders gewent bent is het een tegenvaller. In het verleden met SL, die was snel. (nog geen 2 seconden en uit)

    Heb ook al naar fixen gekeken met de terminal, maar ook dat help niet.

    Mn vrouw heeft een Macbook pro van 2010 en zij heeft geen last, poef en uit haha.
  • @timosha; Ik heb vanavond een safe boot gedaan en afgesloten, wat denk je? meer als een minuut bezig met afsluiten!! Wat zou zijn? Daarna ook weer een keer gedaan maar weer meer als een minuut met afsluiten bezig :(
  • Hallo allemaal
    Ik was aan het googelen op trage mac vanaf osx lion.
    Ik begon te denken dat het aan mij lag maar gelukkig (nou ja niet echt gelukkig) zie ik dat er meerdere mensen last van hebben.
    Ik heb mijn mac gekocht met osx leopard en hem een keer geupdate naar leopard snow. Tot dan aan toe vond ik hem aardig snel. Pas heb ik hem geupgrade naar mavericks en mijn andere mac naar mountian lion (vanwege bepaalde programma's).
    Maar ze zijn beide stukken trager dan toen ik nog op snow leopard draaide.
    Waar het mee te maken heeft weet ik niet maar goe is het niet.
  • Heren, twee weken geleden heb ik mijn sleutelhanger opnieuw ingesteld, en sindsdien weer als vanouds. Je moet geen EHBO doen maar opnieuw instellen kiezen. Tenminste dat was bij mij de boosdoener.
Log In of Registreer om te reageren.