Firmware-update voor Magic Keyboard voor Mac lost beveiligingslek op

16 January aangepast in macOS Monterey
las juist op FB bij Appletips van Wes dat er een firmware update was. Dat je via de i-knop naast het Magic Keyboard kan kijken wel versie je hebt, maar ik heb dat niet bij Monterey maxOs. Hoe kan ik aan deze info komen ?
M'n iMac iMac (24-inch, M1, 2021)


Reacties

  • KorKor
    16 January aangepast
    Ik heb geen Mac met Monterey, wel met Mojave. Ik denk dat het bij jou hetzelfde is als bij deze Mac. Een makkelijke manier om het te checken heb ik niet gevonden, wel deze:

    Ga naar de Programma's map, dan naar de Hulpprogramma's map en open de App Systeeminformatie.
    Klik op Bluetooth en scroll in de rechterkolom naar beneden tot je Toetsenbord van .... ziet. Daar vind je de Firmwareversie, in dit geval 2.06, dus mijn toetsenbord is bijgewerkt.




    BTW, waarom zit je nog op Monterey? Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk na september 2024 geen (security-)updates meer krijgt voor deze macOS versie.
  • 16 January aangepast
    @Kor bedankt alweer vr je hulp. Beetje stom van daar niet te gaan kijken. Staat idd al op 2.0.6.
    Wil wel nr Ventura gaan, dat is weer een hele ommezwaai, zoals je al ziet bij sommige instellingen als deze helemaal anders, je zie geen i-knop. Heb eigenlijk schrik dat dan m'n printer niet meer werkt, de scanner is al uitgevallen vanwege 32-bits. soms nog veel zoeken vr me waar ik alles kan vinden :(
  • KorKor
    17 January aangepast
    Ja, dat snap ik. Een flink aantal jaar geleden had ik ook steeds problemen met mijn Canon printer als ik naar een nieuwe OS X-versie ging. Toen de inkt-patronen voor de zoveelste keer uitgedroogd waren heb ik een eenvoudige zwart/wit laserprinter gekocht en hiermee heb ik gelukkig geen problemen als ik een nieuwe versie van macOS installeer. Na zeven jaar gebruik ik nog steeds de originele toner cartridge.
  • @Kor ergens toch triestig dat ne mens ergens gedwongen wordt om nieuw te kopen, je onderhoud je spullen netjes maar dan wordt je via zulke weg verplicht !!! Hier wordt het ook niet veel gebruikt maar is wel praktisch en uiteindelijk kosten ze niet zoveel, maar hou niet van dat wegwerp gedoe !!
Log In of Registreer om te reageren.