Hoe een eenmaal gestarte opdracht, via iris, weer te beëindigen?

Met een Siri commando kan je, bijvoorbeeld, BNR Nieuwsradio aanzetten. Maar met welk commando kan je dit weer verlaten om, bijvoorbeeld, een telefoongesprek te starten. (M'n vrouw is verlamd, dus ze is aangewezen op stemcommando's).

Reacties

  • Ik neem aan dat het BNR radio programma in de Muziek app (TuneIn) afgespeeld wordt. Met Siri kun je het niet zonder meer sluiten of pauzeren met je stem.

    Je kunt dit wel doen met behulp van de Opdrachten app.

    Open de Opdrachten app en begin een nieuwe opdracht door op het plusje rechtsboven te tikken. Tik beneden op het zoekveld en type "pauzeer, kies dan bij Media voor Speel af/pauzeer




    Tap hierop om het te kiezen en dan nog een keer, dan krijg je een menuutje en kies hier verander Speel af/pauzeer in Pauzeer




    Dit is dan de Opdracht:




    Verander dan de naam van de Opdracht in Pauzeer.



    De Opdracht is nu klaar.

    Je vrouw kan nu zeggen : "Hé Siri pauzeer", BNR wordt nu gepauzeerd en dan kan ze bijv. zeggen "Hé Siri bel ...."


  • Ontzettend fijn dat u op m'n vraag reageert.
    Excuses. M'n vrouw heeft Ios 15.8. De 7 Plus stamt van 2017. De schermpjes zien er bij mij dan ook wat minder flitsend uit. De stappen verlopen ook niet helemaal conform uw voorbeeld.
    Na de verandering van speel af/pauzeer naar pauzeer krijg ik niet het menu om de naam van de opdracht te wijzigen in Pauzeer. Op welke wijze kan ik dit oproepen?
  • KorKor
    16 January aangepast
    Ik moest er even een oude iPhone bijpakken met iOS 15, het is daar inderdaad iets anders.

    Je kunt in de aangemaakte Opdracht op de titel "Speel af/pauzeer" tikken, dan komt het toetsenbord tevoorschijn en kun je de titel veranderen. Na het wijzigen van de naam tik op het kruisje.




  • Goedenavond,
    Bedankt voor de 5.8 aanvulling. De opdracht aanmaken is gelukt! Echter . . . . . . Siri laat zich niet horen. Waarschijnlijk in de war geraakt door het gepraat van de medewerkers van BNR en de stem van m'n vrouw daar tussendoor.
  • KorKor
    17 January aangepast
    Ik heb het verder getest en inderdaad moet ik geregeld een aantal keer Hé Siri zeggen voordat die Opdracht uitgevoerd wordt. Bij muziek gaat het over het algemeen zonder problemen. Helaas is Siri niet altijd betrouwbaar, ook in andere gevallen (ik zet veel timers) moet ik de opdracht een paar keer geven voordat Siri die uitvoert. :(
  • Heel vriendelijk bedankt voor de moeite die je hebt genomen. Het is haar echter nog niet gelukt om de opdracht te doen slagen. Maar misschien op termijn. Door de verlamming is haar longcapaciteit nog maar 50%. En dat merk je bij de kracht van haar spreken. En dat is bij Siri wél van belang.
    Nogmaals hartelijk dank!
Log In of Registreer om te reageren.