de "eerste" navigatiekolom is verdwenen

Wie weet hoe ik dit oplos: de navigatiekolom waar bureaublad, iclouddrive, apps , externe HD, muziek enzovoorts is verdwenen.
Als ik nu op finder klik staat bovenaan Iclouddrive, en daaronder de iClouddrive bestanden dat ik geselecteerd had. Alleen ik kan nu niet terug naar de oorspronkelijke navigatie balk waar ik kan kiezen uit bureaublad, iclouddrive enzovoorts. Hoe kan ik hier weer naar terug keren ?
Tnx

Reacties

  • Hallo Monnnn,
    Heb je al bij openen van Finder links boven in het scherm naast het Apple icoontje op op het woord Finder geklikt en de keuze instellingen geselecteerd.
    In het instellingen scherm wat opent heb je boven in de optie Navigatiekolom hier kan je aanvinken wat er in de kolom zichtbaar moet zijn.
    Groet Hans

  • Ha Hans, dank je wel. Ik had die navigatierkolominstellingen al wel gevonden. Toen zag ik dat die allemaal aangevinkt stonden. Het probleem is dat ik de hele navigatiekolom niet te voorschijn kan laten komen, waarin die aangevinkte dingen staan. Overigens weet ik niet eens meer waar ik die instellingen toen gezien heb. Als ik nu op finder druk (naast het appleicoontje) dan zie ik geen "Instellingen, maar wel "Voorkeuren, en daar staat ook alles aangevinkt . Het laatste wat ik met de navigatiekolom gedaan heb, is dat ik naar Iclouddrive gegaan, waardoor ik nu in Iclouddrive zit, zogauw ik Finder aanklik. En ik kan dus nu niet terugklikken naar navigatiekolom. Heel vreemd. Dus op het ogenblik zie ik wel kolommen , maar de eerste is niet de navigatiekolom, maar de inhoud van Iclouddrive. Sja, . . ik houd me aanbevolen voor nog meer suggesties
  • KorKor
    7 January aangepast
    Je kunt die navigatiekolom aanzetten door in de menubalk te gaan naar het Finder menuitem Weergave en dan kiezen voor Toon navigatiekolom

    De map die getoond moet worden al je een nieuwe Finder venster open kun je regelen in:
    Finder -> Voorkeuren -> Algemeen -> Toon in nieuwe Finder-vensters


  • Aaahhh dank je Kor.
    Hoe simpel kan het leven zijn met een beetje hulp.
    De eerste keer voor mij dat ik me in het digitale leven op een forum begeef.
    Helemaal blij, Dank
  • Mooi, graag gedaan.
Log In of Registreer om te reageren.