Geen Whatsapp en dictafoon in Icloud

2 January aangepast in iOS 17 | iPadOS 17
Beste allemaal,
Ik probeer al mijn data van mijn Iphone XR (IOS 17.2.1), inclusief dictafoon en whatsapp op te slaan op mijn laptop.
Ik zie echter geen dictafoon en ook geen whatsapp in Icloud. Weet iemand hoe dit komt?
De apps op de telefoon staan aan.
Synchroniseren via Itunes lukt ook niet (ik zie alleen oude opnames van vorige toestel) de nieuwe opnames zijn niet zichtbaar na het synchroniseren.

Kortom: is er een handige en eenvoudige manier om alle data van de Iphone op de laptop op te slaan, dus inclusief whatsapp en dictafoon berichten?
Als ik de apple telefoon middels USB op de laptop aansluit dan zie ik alleen de foto's.
Alvast bedankt

Reacties

  • KorKor
    3 January aangepast
    Is die laptop een Mac?
    Hier vindt je een beschrijving van Apple over het backuppen van een iphone:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204136

    Het makkelijkst is om een backup van je iPhone in iCloud te maken, dan kun je het naar een andere of dezelfde iPhone restoren.

    Staat het synchroniseren in iCloud van de dictafoon opnames aan, bij Apps die iCloud gebruiken in Instellingen? Hetzelfde voor WhatsApp?

    De bestanden van de dictafoon kun je ook uit de App halen. Tik op Wijzig rechtsboven, selecteer (rondje voor de tekst) de opnames die je wilt exporteren. Tik dan op de Deelknop:

    Scroll en kies Bewaar in Bestanden en sla ze op in een map in iCloud.

    Voor WhatsApp kan het ook handmatig, zie hier:
    https://www.iculture.nl/tips/whatsapp-chats-exporteren-media/
  • Beste Cor,

    Bedankt voor je reactie.
    De laptop is een asus.
    Ik heb in Itunes een reserve kopie gemaakt van de telefoon maar ik kan deze nergens op de laptop (windows 11) vinden waar deze staat.
    Bij voorkeuren in Itunes zie ik wel een kopie van de iphone maar ik weet niet hoe ik deze kan openen, want ik kan alleen hiernaar kijken en verder niks.

    Verder zie ik niet alle gesproken memo's op de telefoon terug in Itunes. Ik heb paar keren geprobeerd te synchroniseren maar er komen geen andere memo's bij en ik begrijp nog steeds niet hoe ik deze op de laptop krijg.
    Verder vroeg ik mij af wat gebeurt er met deze memo's als ik geen Iphone meer heb> Kan ik er nog wel bij want deze gesproken memo's ik niet meer als ik de telefoon loskoppel van de laptop.
    Heeft Itunes soms ook een limiet in data?
    Kortom: mocht je nog meer bruikbare tips en tricks dan houd ik mij aanbevolen, en nogmaals bedankt
  • Ik heb een back up gemaakt in Icloud maar de memo's (gesproken herinneringen) en whatsapp zie ik niet terug in Icloud.
    Beide apps staan aan/ingeschakeld op de telefoon.
  • Nee, je ziet ook niks in iCloud, want zo’n backup kun je alleen terugzetten op een iPhone. Je kunt niet de bestanden op de een of andere manier bekijken, zelfs niet met een programma zoals iMazing.

    Je kunt de Dictafoon memo’s exporteren op de manier zoals ik hierboven genoemd heb. Het worden dan m4a-audiobestanden, die je met bijna iedere audio player kunt afspelen.

    Voor het handmatig backuppen van WhatsApp heb ik de link gegeven.

    Ik heb geen ervaring met Windows, maar met een iTunes backup op de Mac kun je ook niet bij de bestanden, ook hier kun je die backup dan alleen terugzetten op een iPhone.
  • Beste Cor,

    Nogmaals bedankt voor je reactie.
    Het heeft zeker geholpen alleen ik ben er nog niet want wat ik nog steeds niet begrijp is het niet zichtbaar krijgen van dictafoon in Icloud. Ik heb de beschikbare ruimte (GB's in Icloud) gecontroleerd en er is genoeg ruimte maar ik zie deze niet in Icloud en ook op de Icloud drive zie ik deze niet, terwijl deze wel aanstaat op de telefoon.
    Het lijkt erop dat zowel de dictafoon app als whatsapp niet synchroniseren naar Icloud drive.
    Ook deze staat geselecteerd (aan) op de telefoon, maar ook deze zie ik niet op de Icloud drive.
    Hoe dit komt is de grote vraag.
  • KorKor
    5 January aangepast
    Nee, het is niet mogelijk om ze te vinden in iCloud, zelfs niet als je gaat inloggen op de iCloud-website. Je krijgt geen toegang tot de spraakmemo's.

    De Dictafoon instelling voor iCloud houdt in dat de iCloud-servers worden gebruikt om een back-up te maken van de spraakmemo-opnamen. Je moet de Dictafoon-app gebruiken op een iOS/iPadOS- of macOS-apparaat om toegang tot die memo's te krijgen.
Log In of Registreer om te reageren.