afspeellijsten in Apple Music synchroniseren niet meer - foutcode 18004

Sinds medio dec 2023 synchroniseren mijn afspeellijsten niet meer op geen enkel device. Op geen enkel device zijn mijn afspeellijsten zichtbaar? Ik heb met Apple urenlang aan de telefoon gehangen maar ze weten niet waaraan het ligt. Op al mijn Macs heb ik OS 14.2.1 en iPhone en iPad IOS 17.2.1. Mij werd door Apple geadviseerd op alle devices uit te loggen en weer in te loggen ik heb zelfs mijn wachtwoord gewijzigd en allerlei workarounds uitgevoerd op hun verzoek, niets helpt! Ook op de Apple Community wordt dit probleem gemeld en het schijnt sinds de update naar de genoemde OS en IOS versies dat dit probleem zich voordoet. Op de Apple storingspagina wordt geen melding gemaakt van een storing in Apple Music. Dus leuk Apple hoe wordt dit nu opgelost? Wie het zelfde probleem of wellicht wel een oplossing.


Reacties

  • Dit staat op de Apple Music community.

    There seems no way to fix this yourself. I have the same thing. Everything worked perfectly for years and then suddenly this problem came up on December 18th.
    Even older Macs with older OS versions will not load the Apple Music library. If you still have a local copy of the library on the Mac you can still use it but it will not update the library in the cloud.
    Same thing for library on your iPad, iPhone of Apple TV. The library won't sync.
    I read on Reddit that Apple aknowledged it is a problem on their end which they will need to resolve.
    But that is of course not an official statement.
  • Zelfde verhaal hier. Op de Macbook Pro zijn de afspeellijsten gewoon verdwenen... en Genius geeft ook de foutcode. Op de iPhone en iPad werkt alles normaal. Benieuwd of er meer van dit soort 'klachten' zijn. Lord B
  • Hoi. Wanneer je de iPhone en/of iPad opnieuw opstart zijn ook daar de afspeellijsten verdwenen. Ik heb echt alles geprobeerd maar niets helpt het synchroniseren werkt niet meer. Wat je voor de tijd kunt doen is inloggen op https://music.apple.com/nl/browse daar zie je online de afspeellijsten nog wel staan en die werken ook gewoon. Ik heb echter uit voorzorg via deze site https://www.tunemymusic.com/nl/transfer/spotify-to-apple-music de afspeellijsten naar Spotify gekopieerd kan feitelijk naar elke aanbieder van online music dus ook bijv. YouTube Music. Dat werkt uitstekend. Kies gewoon eerst de Source (Apple Music) en daarna de Destiny (Spotify) let op je moet op beide wel inloggen. Je kunt dan tenminste in Spotify je afspeellijsten gewoon afspelen. Ruimtelijke audio werkt dan wel alleen op de iPhone en iPad!! Dit is gewoon slecht van Apple want ik heb de 'bug' al sinds 18 dec 2023. Zoiets dient adequaat opgelost te worden! Het schijnt iets te maken te hebben met een bug in zowel OS 14.2.1 en IOS 17.2. Ik heb mijn abonnement bij Apple Music stop gezet het loopt vandaag af hopelijk wordt het dan gereset.
  • Gisteren is mijn abonnement bij Apple Music geëindigd. De abonnement periode was verlopen. Direct daarna werkte Apple Music weer na het abonnement weer opnieuw te hebben verlengd op mijn iPhone en iPad. Op mijn MacBook een clean install gedaan en daar werkt het ook weer. Onder de op 3-1-2024 uitgebrachte OS Beta werkt het ook deze staat nu op mijn iMac. Dus alles werkt weer na ongeveer een 3 weken offline te zijn geweest. De playlisten zijn gewoon weer zichtbaar en functioneren (synchroniseren) na behoren eigenlijk wel heel snel nu! Je opent de Muziek app vinkt synchroniseren aan en hup daar zijn ze. Ik zie wel een duidelijk verschil tussen Intel en M gerelateerde devices! Wilde ik even met jullie delen. Volgens mij ziet er een bug in 14.3.1 welke dit mede veroorzaakt! Nog een tip. Open de Muziek app in OS met de Option knop ingedrukt. Je kunt dan kiezen en maak een nieuwe bibliotheek aan!


  • 8 January aangepast
    Door een wonder is na vannacht de situatie weer zoals ie was... Opgelost zeggen we dan. RDB dank voor je meedenken. LordB
  • Fijn dat het weer goed functioneert! Hier loopt het ook weer als een zonnetje. Geloof dat het te maken had met het delen van je afspeellijsten oid een nieuwe functie. RDB
Log In of Registreer om te reageren.