ongewenste popups van systeemapps op mijn Macbook Pro

systeemapps zoals WEER, WONING, SCHAKEN komen steeds spontaan opzetten. Als ik ze sluit blijven ze een tijdje weg maar komen toch weer terug. Het lukt niet om die apps te verwijderen, blijkbaar zijn het systeemapps. Widgets heb ik uit gezet (volgens mij). Wat kan ik er aan doen?

Reacties

  • KorKor
    December 2023 aangepast
    Vreemd, daar hebben we hier bij drie Macs geen last van, de enige app daarvan die ik gebruik is weer.

    Staan die apps soms ingesteld om automatisch op te starten? Ga bij Systeeminstellingen naar Algemeen en dan Inloggen.


    Staan ze hier tussen? Zo ja, selecteer zo'n app en klik op het min-teken. Indien niet, misschien staan ze bij de apps die toestemming hebben om in de achtergrond te weken daaronder.

    Als dat het niet is, dan zou ik het niet weten.
  • Dank. Nee, "Opn bij Inloggen" is leeg. De bedoelde Apps hebben geen mi-teken. Ze staan ook niet bij "Achtergrond" Ik heb wel alles bij "Achtergrond" nu uitgezet behalve automatische Microsoft automatisch Updater en Google Updater.
    Benieuwd of dit helpt.
    Anders weet ik het dus ook niet.

    Nog andere tips?
  • Je zou het kunnen vragen op onderstaand forum, daar zijn meer Mac liefhebbers aanwezig.
    https://www.macfreak.nl/forum/
Log In of Registreer om te reageren.