De aanwijzer van de Magic Mouse versnellen.

December 2023 aangepast in macOS Sonoma
Is het mogelijk om de aanwijzer van de Macbook te versnellen.

Bij de (standaard) instellingen, staat deze al op zijn snelste. Maar ik was benieuwd of dat ik deze nog sneller over het scherm kon laten gaan. Mogelijk met een externe app.

Het is me zelf nog niet gelukt, maar mogelijk heeft een van jullie hier al een oplossing voor gevonden.

Reacties

  • KorKor
    December 2023 aangepast
    Het hangt mede af van het oppervlak waarop de muis wordt voortbewogen. Op het houten bureaublad van mijn bureau is de ingestelde maximum snelheid van de aanwijzer net snel genoeg. Ik heb echter een bureau onderlegger en dat remt af en dan is het niet snel genoeg.

    Gelukkig valt er wel wat aan te doen, je kunt in de Terminal app de snelheid van de muis aanpassen. Je doet dit door de schaalwaarde aan te passen (scaling value). Je hebt hiervoor de Terminal App nodig.
    Apps -> Hulpprogramma's -> Terminal.app

    De standaard waarde is waarschijnlijk 3.0, dit kun je vinden met het volgende commando in Terminal:

    defaults read -g com.apple.mouse.scaling

    Je kunt deze waarde aanpassen tussen 4.0 en 10.0 om het sneller te krijgen, door in te geven:

    defaults write -g com.apple.mouse.scaling 5.0

    Die waarde van 5.0 is voor mijn (oude) Magic mouse een goede waarde. Voor mijn Logitech muis is vijf te snel en moet ik het 3.0 laten.



    Het kan zijn dat je moet uitloggen of herstarten om de nieuwe waarde actief te maken.
Log In of Registreer om te reageren.