schijf-EHBO macintosh HD uitvoeren ter controle maar welke ?
ik wil op m'n nieuwe iMac M1 2021 macOS Monterey versie 12.7.1 schijf-EHBO uitvoeren maar welke moet ik nu nemen ?
Macintosh HD volumes is volgens mij beide die ik nu ook nog opsom, Macintosh HD of Data ?
Macintosh HD volumes is volgens mij beide die ik nu ook nog opsom, Macintosh HD of Data ?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
https://support.apple.com/nl-nl/102611
Dat gezegd hebbende, het is al weer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst schijf EHBO heb gebruikt en dat was voor een USB-disk. Waarom wil je dat doen?
Had geen problemen, wou gewoon eens checken, blijkbaar ook niet ok ?
Maar er stond bovenaan “het volume kan niet worden gedeactiveerd “ wat houd dat in ?
Nu zo’n EHBO-schijf is dat niet ok dat regelmatige basis te doen ?
Sorry vr de vele vragen ?, Grtjes Ingrid
De melding “het volume kan niet worden gedeactiveerd” is in feite een foutmelding. Schijf EHBO kan het desbetreffende volume niet controleren, omdat het in gebruik is. Ik neem aan dat dit het volume was waarop macOS zelf staat. Om dat volume toch te checken moet je inderdaad opstarten in de herstel modus.
je vind dan niet noodzakelijk als je geen problemen hebt géén EHBO uit te voeren ?
Dus als ik geen problemen heb dan best niet checken in herstel modus veronderstel ik ?
dus dan beter Macintosh data selecteren
Je zou die data volume kunnen checken, maar belangrijker is om die gegevens te backuppen bijv. dmv. TimeMachine.
Je kunt die data volume laten checken, dat kan geen kwaad volgens mij.