iMac kan niet uitgezet worden!

Plots opgemerkt dat ik mijn iMac niet meer kan uitzetten, dit komt blijkbaar omdat er nog een bewerking wordt uitgevoerd op een IOS-apparaat. Voor zover ik echter kan constateren is er momenteel -en dit via Finder- nergens nog een ander IOS-apparaat te zien en is er trouwens ook geen enkele bewerking van toepassing.
Hierdoor is het dus ook onmogelijk om de iMac uit te zetten. Heeft er soms iemand een tip om dit toch wel vervelend euvel te verhelpen ? Waarvoor uiteraard reeds mijn dank bij voorbaat. Regina

Reacties

  • Als je op de toetscombinatie Control + Alt + ESC drukt, zijn er dan nog apps actief in het venstertje dat verschijnt?



    Zo ja, selecteer de app en klik op de Forceer stop knop.

    Is er niks, dan kun je proberen af te sluiten met de volgende toetscombinatie:
    Control + Alt + Command + Power knop


    Het sluit alle actieve apps veilig af en sluit je Mac af zonder gegevensverlies.

  • October 2023 aangepast
    Mocht het allemaal niet helpen dan kun je een paardenmiddel gebruiken en gewoon de stekker uit het stopcontact trekken en daarna weer erin doen en opnieuw starten. Verdiend niet de schoonheidsprijs maar werkt wel.
Log In of Registreer om te reageren.