apps niet uit de appstore installeren

Ik probeer op de Imac Sonoma apps niet de appstore te installeren, maar er is geen mogelijkheid in beveiliging & prieve om toestemming te geven, hoe los ik dit op? Om de tijd door de mac te laten zeggen is ook niet meer mogelijk naar het schijt. Heef iemand de oplosssing voor deze problemen.

Reacties

  • KorKor
    October 2023 aangepast
    Hoe staan bij jou de instellingen bij:
     -> Systeeeminstellingen -> Privacy en beveiliging -> Beveiliging
    Zoals bij mij?



    Dan nog kan het zijn dat je een melding krijgt dat de app niet geopend kan worden omdat de ontwikkelaar niet geverifieerd kan worden.



    Klik op Annuleer, klik dan op het icoontje van de desbetreffende app met de rechter muisknop ingedrukt en kies Open. Je krijgt dan de volgende melding:




    Als je nu op Open klikt, dan wordt het programma alsnog opgestart en kun je het gebruiken. Uiteraard is dit gedaan om mensen tegen malware te beschermen, dus doe dit alleen met software van sites die je vertrouwd.

    Je kunt de Mac nog steeds laten zeggen hoe laat het is. Je kunt het instellen bij:
     -> Systeeeminstellingen -> Bedieningspaneel -> Klok -> Klokopties -> Zeggen hoe laat het is








  • Dag Kor bedankt ik heb je aanwijzingen gevolgd voor beide problemen het eerste is niet gelukt, zoals gevraagd wordt in het scherm is in beveiliging en prieve geen knop om toestemming te geven en de klok heb ik niet gehoord. Ik blijf proberen



  • KorKor
    October 2023 aangepast
    Probeer je BlueStacks 4 te installeren? Zo ja, dat gaat niet:
    "BlueStacks 4 is not supported on Mac computers older than 2014, Mac computers with M1 and M2 chips, macOS 12 Monterey, macOS 13 Ventura and macOS 14 Sonoma."

    Bluestacks 5 heeft zo te zien geen Mac versie. Je hebt BlueStacks X nodig, maar ik zie niet of die het doet met macOS Sonoma:
    https://support.bluestacks.com/hc/en-us/articles/17979986317837


    Wat betreft de klok, klik eens op Pas stem aan, misschien staat er geen stem ingesteld.

  • Dag Kor bedankt ik het is gelukt met de klok, de app blijft steken op 99%.
Log In of Registreer om te reageren.