Voorkeur audio uitvoerapparaat instellen op IOS

Hi,

Ik heb in mijn auto een audio systeem (android met carplay) zitten maar nu moet ik met 2 bluetooth instellingen werken.
Nu pakt hij telkens de verkeerde audio source (die van Carplay ) Echter werkt de audio via CarPlay niet, en de audio van de originele bluetooth wel.
Kan ik een voorkeur bluetooth audio source instellen op mijn IOS zodat al het geluid via bluetooth van de originele bluetooth apparaat gaat en niet via de audio van CarPlay?

Ik hoor het graag van jullie.

Gr Sjeff

Reacties

  • KorKor
    October 2023 aangepast
    Ik heb geen auto, dus ik kan het niet testen, maar volgens mij moet het wel mogelijk zijn.

    Je kunt met de Opdrachten app ervoor zorgen dat je telefoon overschakelt naar een bepaald Bluetooth apparaat als je in je auto stapt.

    Je maakt eerst een Opdracht maken waarmee je het Bluetooth audio afspeelapparaat instelt, je moet dit in je auto doen want de telefoon moet je Bluetooth apparaten zien.

    Open de Opdrachten app. Druk rechtsboven op het plusje, om een nieuwe opdracht te maken.

    Type: Wijzig afsp en tap op "Wijzig afspeelbestemming"


    Kies het juiste bluetooth apparaat waarmee verbinding gemaakt moet worden (in dit geval een Bluetooth speaker):



    Tap op Gereed en de benodigde opdracht is klaar. Onthou de naam van de Opdracht.

    Nu gaan we instellen dat het automatisch door je iPhone uitgevoerd wordt als er contact gemaakt wordt met Carplay van je auto.


    Kies in de Opdrachten app voor Automatisering



    Tap op "Nieuwe automatisering"
    Scroll en tap dan op CarPlay



    Zet op het volgende scherm een vinkje bij Voer onmiddellijk uit



    Tap op Volgende. In de zoekbox op het volgende scherm type de beginletters van de naam van de hierboven gemaakte Opdracht. Type dan op de Opdracht,



    Als je dit gedaan hebt, dan is de automatisering klaar.
Log In of Registreer om te reageren.