kan ik vorige versie os terug installeren ?

Zou graag terug vorige versie os hebben want sinds ik sonoma heb speelt de homepod geen spotify muziek meer

Reacties

  • Ja, als je een redelijk ervaren gebruiker bent én het hangt er vanaf of je recent een Time Machine reservekopie gemaakt hebt met Ventura. Heb je dat niet, dan moet je alles (programma's, documenten ed) opnieuw installeren. Je krijgt namelijk een schone installatie van Ventura na het downgraden.

    Hier vindt je een beschrijving hoe je moet downgraden:
    https://macpaw.com/nl/how-to/downgrade-macos-sonoma

    Het eerste stuk van hun tekst is reclame voor CleanMyMac X. De how-to begint vanaf "Downgraden van macOS Sonoma naar Ventura".
  • Dank voor de link Kor !
    Heb je enig idee waarom spotify niet meer werkt met sonoma ? Misschien moet ik gewoon wachten tot spotify een nieuwe versie uitbrengt die wel wil samenwerken met sonoma. Wat denk jij ?
    MVG
    Theo.
  • Geen idee, ik heb geen Homepod en ook niet Spotify. Het is nogal veel werk om terug te gaan naar Ventura alleen hiervoor. Ik zou inderdaad wachten.

    Heb je geen iPhone of iPad waarmee je Spotify kunt laten afspelen op de Homepod?

    https://www.appletips.nl/spotify-homepod/
  • Beste Kor, aanhakend op dit topic. Ik wil ook downgraden van Sonoma naar Ventura omdat bepaalde apps van Office 365 (ja ik weet het, waarom werk je met Office op een Mac :) maar dat heeft zo zijn zakelijke redenen), continue vastlopen. Ik heb al 2 keer een oude Time Machine backup teruggezet maar het besturingssysteem wordt hierin niet meegenomen. De Time Machine schijf is ook niet meer optimaal.

    Hoe kan ik anders nog downgraden, alleen nog maar via een opstartschijf aan te maken? Opstarten in de herstelmodus (Apple Silicon manier), dan krijg ik ook alleen de melding "Sonoma opnieuw installeren".
    Ik ben geen Apple expert en ben hier al uren mee bezig....help! :) Dank voor je reactie!
  • KorKor
    November 2023 aangepast
    Vreemd, dit soort dingen gebeuren meestal alleen als een nieuwe versie van macOS uit is, vandaar dat het meestal niet aan te raden is om een nieuwe macOS versie te installeren als het net uit is, vooral als je er beroepsmatig van afhankelijk bent. Inmiddels is Sonoma al weer een paar maanden uit en het lijkt me stug dat Microsoft niet de bugs heeft gerepareerd.

    Heb je al geprobeerd om Office opnieuw te installeren?

    Als dit niet lukt, dan zou je kunnen proberen om een voorlopige gebruiker aan te maken en met die gebruiker kijken of die Office apps dan ook vastlopen. Als dit niet het geval is, dan weet je dat er een probleem is met je huidige gebruikersprofiel. Informatie om een extra gebruiker aan te maken:
    https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mchl3e281fc9/mac
Log In of Registreer om te reageren.