Automatisch kiezen van equalizer instellingen per verbonden bluetooth apparaat

September 2023 aangepast in iOS 17 | iPadOS 17
Welke Apple Genius weet hier het antwoord op?

Ik gebruik voor ieder aangesloten bluetooth apparaat (koptelefoon, speaker, etc) een andere equalizer instelling.
Echter, telkens als ik overschakel van bijvoorbeeld de BT koptelefoon naar de BT speaker worden door de iPhone dezelfde equalizer en volume instellingen voor de BT speaker gebruikt als die voor de koptelefoon.
Gevolg is keiharde muziek uit de speakers waar ook nog eens teveel bass in zit omdat ik die nodig had voor het afluisteren met de koptelefoon.

Weet iemand of het mogelijk is om voor ieder aangesloten bluetooth apparaat zijn eigen equalizer en volume instellingen in te stellen zodat die door de iPhone automatisch gekozen worden zodra het betreffende bluetooth apparaat met de iPhone verbonden wordt.

Reacties

  • Het volume kun je dmv. de Opdrachten app automatisch laten instellen als je een bepaald bluetooth apparaat aansluit, de equalizer voor zover ik weet niet.

  • September 2023 aangepast
    Dankjewel Kor,

    ik heb het volume ingesteld via Automation in de Opdrachten app en dat deel van de vraag werkt. Alleen als het bluetooth apparaat weer losgekoppeld wordt blijft het volume op de laatst gekozen waarde staan en schakelt niet terug naar de waarde die de iPhone had voordat de opdracht werd uitgevoerd en wordt daardoor niet teruggezet naar mijn standaard iPhone volume.
    Heb je daar misschien nog een manier voor om dit ook te fixen?
  • Nu nog het automatisch instellen van de equalizer afhankelijk van welk bluetooth apparaat aangesloten wordt :*
  • KorKor
    September 2023 aangepast
    Je kunt ook een script laten runnen als je de bluetooth speaker afkoppelt, , daarmee kun je dan het oorspronkelijke volume herstellen als dat opgeslagen is:

    In dat geval wordt de Shortcut als je de speaker aansluit:



    Als je de speaker afkoppelt, dan laat je deze shortcut runnen:




  • Wat gebruik je voor de EQ? Een apart programma of de equalizer settings van de Muziek app?
  • Hallo Kor, top deze uitleg, daar ben ik voor het volume goed mee geholpen.
    Voor de equalizer gebruik ik die van de Muziek app.

    Maar als een externe equalizer app het probleem kan oplossen kan ik die ook aanschaffen.
  • KorKor
    September 2023 aangepast
    Geen ervaring mee helaas met EQ apps.

    Het enige dat ik heb kunnen vinden is hoe je de EQ settings kunt openen met een shortcut. Die zou je in de shortcut zetten, de shortcut die gestart wordt door het aansluiten van een bluetooth device en dan handmatig de gewenste EQ setting kiezen.





    Zo is die URL kopieerbaar:
    prefs:root=MUSIC&path=com.apple.Music:EQ
  • Briljant Kor, dit komt in ieder geval in de buurt van wat ik zoek en is denk ik ook momenteel het meest haalbare.

    Ben benieuwd of hier nog iemand overheen gaat met een een oplossing om de EQ volledig automatisch te laten instellen wanneer een bepaald BT apparaat aangesloten wordt.

    Bedankt voor je ondersteuning hierbij, wordt gewaardeerd :)
Log In of Registreer om te reageren.