nieuwe lege externe harde schijf

Beste mensen
ik wilde een thuiswerkplek updaten, waarvoor ik volgens ICT eerst mijn MacBook (2018) zou moeten updaten. Daarvoor moest eerst een reservekopie worden gemaakt, daarvoor een nieuwe externe harde schijf gekocht en aangesloten. Via Time machine een reservekopie proberen te draaien. maar dan melding dat ' FileVault bezig is met decoderen van een schijf. Als FileVault klaar is worden reservekopieen hervat'. Inmiddels bijna een uur verder en nog steeds geen reservekopie gemaakt. Door mijn ongeduld de nieuwe harde schijf uit USB poort getrokken (en niet via eject-knopje). En sindsdien nu 3 uur verder met ieder uur dezelfde melding.
vraag 1. is het normaal dat je zo lang moet wachten tot je nieuwe harde schijf iets doet. Het is een externe harde schijf die compatibel is met Mac.
vraag 2. heeft mijn onveilig verwijderen ervoor gezorgd dat de schijf niet werkt voor een reservekopie?

Hartelijk dank voor de hulp.

Paulien

Reacties

  • Dat is wel lang voor een lege schijf, maar het kan zijn dat het een langzame schijf is, vooral als het geen SSD is, maar een mechanische harde schijf.

    Volgens mij was het beter geweest als je de Mac zijn gang had laten gaan, als het voorbereiden van de schijf klaar zou zijn geweest, dan had hij vanzelf met het backuppen begonnen.

    Het is inderdaad niet goed dat je de schijf niet op de juiste manier hebt verwijderd. Het kan zijn dat er nu iets corrupt is geraakt. Je kunt proberen met schijf EHBO de schijf weer te laten herstellen. Hier kun je lezen hoe het moet:

    https://support.apple.com/nl-nl/guide/disk-utility/dskutl1040/mac

    Gelukkig stond er nog geen data op de schijf.
  • Dankjewel Kor voor het meedenken en de tips, dat heeft me een heel eind verder gebracht.
    ik heb de schijf kunnen herstellen en de back up (reservekopie) is inmiddels gemaakt. Er zat nog een addertje bij FileVault wat ik uit de weg moest werken, maar toen lukte het gelukkig.
    Nu echter het volgende; lijkt de benodigde versie van Citrix Workspace app niet te werken op mijn Macbook uit 2017 High Sierra 10.13.6.....
  • Ik weet niet welke oudere macOS versies Citrix ondersteund. Als ze dat doen, dan je MacBook upgraden naar de versie die erop geïnstalleerd kan worden én die door Citrix ondersteund wordt.

    Het lijkt me uit veiligheidsoverwegingen niet raadzaam om met een oude versie van Citrix te werken.
Log In of Registreer om te reageren.