Apple Pencil 1 koppelt niet meer aan iPad

September 2023 aangepast in iOS 16 | iPadOS 16
Sinds gisteren heeft mijn kleindochter een probleem met de Apple Pencil1,hij wil niet meer koppelen met haar iPad (10e generatie) IOS 16.5.1.Hij heeft tot dan altijd gewerkt maar dit lukt niet meer.Ik heb alles al geprobeerd wat ik kon vinden op internet,maar niets helpt,zelfs geforceerd terug opstarten,bluetooth aan en uit,andere kabel,punt los en terug vastdraaien,maar niets helpt.Op de iPad van mijn vrouw aangesloten,en daar werkt hij wel.Weet hier iemand een oplossing.

Reacties

  • Heb je ook geprobeerd om die pencil in de Bluetooth instellingen te laten vergeten en het dan weer opnieuw te koppelen?


  • Hij kan niet meer gekoppeld worden,en staat ook niet meer bij Bluetooth.
  • Aangezien het een vrij nieuwe iPad is heb je waarschijnlijk nog garantie. Daarom kun je misschien het beste contact opnemen met Apple. Het telefoonnummer van hun klantenservice is 0800 0201 581‬.
  • Mijn kleindochter vertelde me nu dat de iPad ' voorzichtig
    ?' op de grond gevallen is,kan dit het probleem zijn ?Er is een piepklein barstje in het scherm.
  • Dat zou best kunnen. Kunnen andere dingen gekoppeld worden via Bluetooth? Bijv. AirPods.
  • Haar AirPods Max koppelt zonder probleem en ook de Airpods Pro.
  • Sorry, maar ik geen idee wat het verder kan zijn.
  • Probleem is opgelost.Ik heb een Apple iPad Pro 12,9 voor de kleindochter gekocht en daar werkt de Apple Pencil wel op.Ze heeft een Pencil 1 en Pencil 2,en de Pencil 2 werkt op de iPad Pro.Op de iPad kreeg ik het niet werkend.Mag afgesloten worden.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.