Agenda items in het verleden uitnodigingen komen niet binnen

Ik zet nog wel eens wat dingen achteraf in de agenda. Als ik kijk in mijn eigen agenda, dan komen deze prima in de iCloud agenda te staan. Ze zijn zichtbaar op de Mac en de telefoon maar ook als ik vis icloud.com naar de online versie ga staan ze er gewoon in.

Als ik anderen uitnodig voor deze items was het voorheen zo dat ze heen verzoek meer in het scherm kregen, maar wel dat ze zichtbaar in de agenda kwamen te staat en dat je daar op “accepteer” kon drukken.

Als ik er een aantal keer wat ingezet heb, dan gaat de ander even in de agenda kijken en allemaal op accepteer drukken. Zo kunnen we achteraf nog eens terug kijken wat we op een bepaalde dag gedaan hebben.

Nu zie ik ineens dat agenda items die in het verleden aanmaak en waarbij ik de ander uitnodig, deze afspraak niet meer in de agenda van de ander terecht komen. Niet te zien in de open uitnodigingen, niet in de agenda, nergens. Ook blijft uiteraard in mijn agenda het item op niet bevestigd door de anderen staan.

Als ik een afspraak in de toekomst stuur, dan komt deze bij de ander wel in de agenda te staan, en komt er ook een melding om al dan niet te accepteren.

Ik zou stilletjes aan niet meer weten wat ik nog kan proberen. De synchronisatie via iCloud lijkt goed te werken. Alleen niet naar de andere accounts toe, en alleen bij afspraken in het verleden.
Heeft iemand zoiets al eens eerder gezien, of is die wellicht iets bekends uit een recentelijke update of zo ?

Reacties

  • Toevoeging, bij testen blijkt dat als de eindtijd van de afspraak in het verleden ligt (al is het maar een paar minuten) dan wordt er geen invite verstuurd naar de andere persoon.
    Ligt de starttijd in het verleden, maar de eindtijd in de toekomst dan komt hij wel in de agenda van de ander terecht.
Log In of Registreer om te reageren.