bestanden - map numbers op mijn iPhone zetten

July 2023 aangepast in iOS 16 | iPadOS 16
had onlangs een map numbers op m'n iPhone maar blijkbaar verdwenen, zelf per ongeluk verwijdert ?
Map numbers staat nog steeds in bestanden bij iCloud Drive, maar hoe kan ik de map numbers(met icoon van numbers) terug op mijn iPhone krijgen ?
iPhone 8, iOS 16.5


Reacties

  • Hoe bedoel je terug op mijn iPhone krijgen?

    Als die map nog in iCloud staat, dan kun je er toch bij met je iPhone gezien het plaatje.
  • @Kor idd, maar had graag ook die map met icoon terug op m’n iPhone als dat gaat ?
    Wil bepaalde zaken enkel op m’n iPhone 😉
  • KorKor
    July 2023 aangepast
    Ik weet niet precies waar je die map wil hebben.

    Je kunt bestanden op twee plaatsen zetten, in iCloud en Op mijn iPhone.



    Dus als je bepaalde bestanden alleen op de iPhone wilt, dan kun je een map maken in Op mijn iPhone en daar met Verplaats de bestanden inzetten. Als je die nieuw map Numbers noemt, dan krijgt die map het Numbers icoontje.



    Is dat wat je wilt? Nadeel hiervan is dat je niet met een ander apparaat bij dat bestand kan en het back-uppen waarschijnlijk niet plaats vindt.
  • July 2023 aangepast
    @Kor ja, idd, weet het, is het mogelijk.
    Heb al geprobeerd de Numbers map van iCloud Drive te kopiëren nr m'n iPhone maar dan komt het icoon er niet op.
    Zal wel aan mij liggen dat ik het niet goed doe :(
  • Heb je het in de Bestanden app gedaan of in de Numbers app? Ik heb de map aangemaakt terwijl ik in de Numbers app was.
  • July 2023 aangepast
    bij bestanden
    Heb al geprobeerd vanuit numbers app en krijg dan ook geen icoon, waarschijnlijk doe, ik het fout.
    als ik op numbers app kom ik bij icloudrive , als ik op de + druk krijg ik voorstellen om documenten aan te maken.
    Als ik nieuwe map selecteer krijg ik wel een nieuwe map maar geen icoon numbers.
    Hoe ga je dan tewerk ?
  • KorKor
    July 2023 aangepast
    In de Numbers app, dan Blader en ga naar Op mijn iPhone tap daar op het rondje met drie punten:




    Kies daar Nieuwe map en noem die map Numbers
  • geprobeerd nu krijg ik de melding dat er al reeds zulke map bestaat. als ik nu via zoeken op iPhone numbers in tik krijg ik 2 mappen te zien met het icoon, maar zie ze niet als ik dan op iPhone sta. Misschien iets met instelling ? Hoe krijg ik ze te zien op iPhone en hoe kan ik de 2e verwijderen ?
  • KorKor
    July 2023 aangepast
    Ja, ik zie het. Hier nu ook na het verwijderen van die map. Broddelwerk van Apple!

    Met zoeken naar die Numbers map (bij Locaties) komen ze wel naar voren (twee mappen Op Mijn iPhone en één in iCloud) en kan ik er één wissen.




    Maar die andere map blijft onzichtbaar en niet te wissen, zelfs na een herstart. Pas als je er een bestand inzet, dan komt ie te voorschijn (met een Numbers icoon). Via zoeken kun je erin komen.

  • July 2023 aangepast
    't is een gepruts he.
    Ik heb het kunnen klaarspelen, als je dan via zoeken en duid iPhone aan en je zie de map op blijven drukken en dan krijg je een keuze kolom en scrollen nr onder en kan je verwijderen ;-)

    Uiteindelijk nu een document in de numbers map gekregen en is nu zicht baar ;-)
    bedankt vr je tijd en hulp, nog een fijne zondag, Grtjes Ingrid
  • Gelukkig, blij het te horen. 👍
Log In of Registreer om te reageren.